شبکه‌های اجتماعی

فروش مخفیانه و چراغ خاموش KMC T8 و KMC K7 از سوی نمایندگان کرمان موتور
اتومبیل فارسی - KMC K7 و KMC T8

هیچ بخشنامه فروش رسمی از سوی کرمان موتور اعلام نشده است

 

 

با وجود این‌که هیچ بخشنامه فروش رسمی از سوی کرمان موتور اعلام نشده است ولی نمایندگی‌های مجاز این شرکت پیش فروش دو محصول جدید شامل پیکاپ KMC T8 و KMC K7 را به صورت چراغ خاموش آغاز کرده‌اند.

هفته گذشته شرکت کرمان موتور با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت خود از آغاز فروش دو محصول جک J4 و جک S5 به مناسبت سالگرد تاسیس خودروسازی کرمان از روز شنبه 6 دی ماه 99 خبر داد. این در حالی است که تا زمان تنظیم این خبر (دوشنبه 8 دی ماه) نه تنها هیچ شرایط فروشی برای این دو محصول اعلام نشده است، بلکه نمایندگان فروش این شرکت دو محصول جدید KMC T8 و KMC K7 را نیز برای فروش گذاشته‌اند. 

 

    بخوانید > با KMC T8 (جک T8) پیکاپ جدید کرمان موتور + کتالوگ و تصاویر رسمی    

 

    بخوانید > همه چیز درباره KMC K7 (جک X7) کراس‌اوور جدید کرمان موتور    

 

پیش از این نیز در آبان ماه 99 نمایندگان فروش این شرکت اقدام به فروش KMC T8 (جک T8) به صورت نقدی کرده بودند که پیگیری‌های خبرنگار اتومبیل فارسی و انتشار گزارشی پیرامون این فروش مخفیانه از سوی کرمان موتور بی پاسخ گذاشته شد. نکته قابل توجه دیگر این است که دو محصول جدید از جک، شریک تجاری کرمان موتور که قرار است برای اولین بار با نشان اختصاصی این خودروساز و تحت مدل‌های پیکاپ KMC T8 و کراس‌اوور KMC K7 عرضه ‌شود، تا کنون به صورت رسمی از سوی کرمان موتور به بازار عرضه نشده، اما این دومین باری است که نمایندگان این شرکت اقدام به اعلام طرح فروش برای این محصولات می‌کنند. بدون شک این مساله با هماهنگی و چراغ سبز شرکت کرمان موتور انجام شده و مشخص نیست که این شرکت چه سیاستی را برای فروش محصولات جدید خود در پیش گرفته است.

 

عدم شفاف‌سازی پیرامون چگونگی فروش محصولات جدید آن هم در شرایطی که بازار خودرو در سردرگمی و تلاطم به سر می‌برد، می‌تواند خود حرف و حدیث‌هایی را پیرامون قیمت‌گذاری و سودجویی شرکت‌های خودروساز به همراه داشته باشد و امیدواریم مدیران این خودروساز بخش خصوصی ضمن احترام به پیگیری‌های رسانه‌ها، دلیل و توجیه قانع کننده‌ای برای این اقدام داشته باشند. 

در حال حاضر بسیاری از نمایندگی‌های فروش شرکت کرمان موتور پیکاپ KMC T8 را با پیش پرداخت 120 تا 350 میلیون تومانی و موعد تحویل تیر ماه 1400 و قیمت غیر قطعی عرضه می‌کنند. همچنین کراس‌اوور KMC K7 که هنوز در وبسایت رسمی کرمان موتور نیز مشخصات فنی و ویژگی‌های آن به طور رسمی معرفی نشده، با پیش پرداخت 500 میلیون تومانی، سود 18 درصد و موعد تحویل خرداد ماه 1400 (قیمت غیر قطعی) یا با پرداخت کامل مبلغ قطعی 930 و 950 میلیون تومان (متفاوت در نمایندگی‌های مختلف) و موعد تحویل اردیبهشت 1400 در حال عرضه است. این اقدام به این معنی است که محصولی که هنوز به طور رسمی رونمایی نشده و مشخصات فنی نهایی آن نیز اعلام نشده، در حال فروش مخفیانه از سوی نمایندگان این شرکت است. اطلاع مصرف کننده از مشخصات فنی و ویژگی‌های خودرویی که قصد خرید آن را دارد کم‌ترین حقی است که می‌توان برای وی قائل شد و سپس محصولی که نزدیک به یک میلیارد تومان قیمت دارد را به وی فروخت!

 

 

 

نظر دهید