شبکه‌های اجتماعی

آمار تولید ایران خودرو و سایپا در 4 ماه نخست سال 1400 اعلام شد
اتومبیل فارسی - خط تولید خودرو

در ۴ ماهه ابتدای سال 1400

 

 

تعداد ۲۸۹ هزار و ۳۱۱ دستگاه خودرو سواری از سوی دو خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران‌ خودرو، و سایپا و تولید شده است. مقایسه تولید در چهارماهه نخست امسال و سال گذشته (تولید ۲۶۰ هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو) حاکی از رشد حدود ۱۱.۲ درصدی است.

 

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از پرشین خودرو، در چهار ماهه نخست امسال ایران‌ خودرو موفق به تولید ۱۴۵ هزار و ۴۵ دستگاه خودرو شد. این شرکت خودروسازی توانست در این مدت ۱۰۳ هزار و ۷۶۵ دستگاه در گروه پژو، ۱۲ هزار و ۲۴۶ دستگاه در گروه سمند، ۱۶هزار و ۵۱۶ دستگاه دنا، ۹هزار و ۵۱۲ دستگاه رانا، یک‌ هزار و ۸۸۰ دستگاه هایما، یک‌ هزار و ۲۳ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند.

بر پایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروسازی در چهار ماهه ابتدایی امسال در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۷.۷ درصدی داشته است. آبی‌ پوشان جاده مخصوص در تیرماه امسال ۴۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو تولید کردند.

 

براساس این گزارش، در این مدت شرکت سایپا به عنوان دومین خودروسازی بزرگ کشور موفق به تولید ۱۰۹ هزار و ۲۵۸ دستگاه خودرو شد که شامل ۹۵ هزار و ۳۳۵ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، هشت‌ هزار و ۱۰۸ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، پنج‌ هزار و ۷۳۲ دستگاه شاهین و همچنین ۸۳ دستگاه خودروی صادراتی بود. این میزان تولید در مقایسه با چهار ماهه نخست ۹۹ افت ۷.۲۶ درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در تیرماه امسال ۲۷ هزار و ۵۰۶ دستگاه خودرو تولید کرد.

 

همچنین تا پایان تیرماه امسال، پارس‌ خودرویی‌ ها موفق به تولید ۳۵ هزار و هشت دستگاه خودرو شامل ۲۲ ‌هزار و ۱۸۱ دستگاه در گروه q۲۰۰ (کوئیک)، هفت‌ هزار و ۲۹ دستگاه کوئیک معمولی، پنج‌ هزار و ۳۰۱ دستگاه در گروه s۲۰۰ (ساینا) و ۴۹۷ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افت ۵.۶ درصدی نشان می‌دهد.

جمع تولیدات این خودروساز در تیرماه امسال ۱۰ هزار و ۳۷۸ دستگاه بوده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه