شبکه‌های اجتماعی

دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد چقدر قیمت خورد؟
اتومبیل فارسی - دنا پلاس توربو اتوماتیک

ورود دلالان بلافاصله پس از شروع تحویل

روز گذشته با برگزاری مراسمی نمادین با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تحویل اولین سری از دنا پلاس توربو اتوماتیک آغاز شد.

 

چند روز قبل از آغاز تحویل این اتومبیل، شورای رقابت قیمت نهایی 252.600.000 تومان را برای تحویل به مشتریان دارای حواله‌های مربوط به سه ماهه اول سال 1399 دنا پلاس توربو اتوماتیک در نظر گرفت که البته به طور حتم این قیمت برای حواله‌های مربوط به سه ماهه دوم سال جاری (تابستان 99) افزایش خواهد یافت.

حال بر اساس گزارشی که پایگاه خبری اسب بخار منتشر کرده، آگهی حواله‌های تکمیل وجه شده نشان می‌دهد که دنا پلاس توربو اتوماتیک قیمتی در حدود ۴۵۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می‌کند. علاوه بر این، خودروهای آماده تحویل و پلاک شده هم تا مرز ۵۰۰ میلیون تومان توسط دلالان و سودجویان قیمت‌گذاری شده است. برخی از دلالان هم در فضای مجازی قیمتی بیش از ۵۲۰ میلیون تومان را برای دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام کرده‌اند.

البته لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلام شده فعلا در حد پیشنهاد مشتری باقی مانده و معامله‌ای برای این خودرو ثبت نشده است. به گفته چند کارشناس بازار خودرو، در صورتی که چنین فرآیند قیمت گذاری برای دنا پلاس توربو اتوماتیک تثبیت شود و قیمت‌های بیش از ۴۵۰ میلیون تومان برای این خودرو توسط دلالان و حواله داران اعلام گردد، احتمال آن زیاد است که مشتریان تابستان ۹۹ مجبور به پرداخت مابه التفاوت قابل توجهی نسبت به معیار امروز باشند و به عبارت ساده‌تر، دلالان و سودجویانی که به دنبال فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمت‌های نجومی هستند، بر اساس قواعد جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت، اقداماتی را به ضرر مشتریان تابستان ۹۹ این خودرو در پیش گرفته‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه