شبکه‌های اجتماعی

چگونگی ضدعفونی کردن خودرو برای مقابله با ویروس کرونا
اتومبیل فارسی - ضدعفونی کردن خودرو
روتیتر

در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات، تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات، کاهش تردد در سطح شهر، لغو مسافرت‌ها و ... از جمله اقداماتی است که مقامات بسیاری از کشورها برای کنترل گسترش ویروس کرونا به کار گرفته‌اند. در این میان رعایت تمامی موارد گفته شده تنها در صورتی اثر بخش خواهد بود که افراد جامعه نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و تا جای ممکن وسایل پرکاربرد خود را به طور مرتب ضدعفونی کنند. حتما می‌دانید که اتومبیل‌ها جزو آلوده‌ترین وسایل هستند.

 

ویروس کرونا می‌تواند روی سطوح مختلف مانند فلز، پلاستیک و مقوا تا چندین روز زنده بماند. بنابراین فرمان، صندلی‌ها، دستگیره درها، درپوش باک، دسته دنده و تمامی ادوات و دکمه‌های موجود در کابین می‌توانند به این ویروس آلوده شوند.


نکته قابل توجه ایتن است که با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده، اگر این مواد را در اختیار ندارید، می‌توانید از آب و صابون برای تمیز کردن بخش‌های داخلی خودرو استفاده کنید البته باید در برابر قطعات الکترونیکی بسیار حساس بود. برای قطعات الکترونیکی از دستمال‌های آغشته به مواد ضدعفونی بدون وایتکس استفاده کنید. از وایتکس برای پلاستیک و از مواد الکلی برای دیگر قطعات استفاده کنید.

هنگام ضدعفونی کردن حتما دستکش بپوشید و پس از ضدعفونی همه‌جا را با دستمال خشک پاک کنید. قبل از اینکه ضدعفونی را آغاز کنید، مقداری از ماده ضدعفونی را روی سطحی که کمتر دیده می‌شود امتحان کنید تا شاهد تغییررنگ غیرمنتظره نباشید. برای بخش‌های چرمی، پس از ضدعفونی کردن از نرم‌کننده استفاده کنید تا از ترک خوردن آن جلوگیری کنید. قبل و بعد از ضدعفونی کردن خودرو، دست‌های خود را بشوئید. البته این کار را به طور منظم و هربار به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

نظر دهید


در همین زمینه