شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکس‌تریم TXL و اکس‌تریم VX
برند لوکس مدیران خودرو به زودی کار خود را آغاز می‌کند

 

درست شش سال از تاسیس شاخته لوکس‌اسپرت چری با نام اکسید می‌گذرد و حالا خبر ورود این برند به ایران منتشر شده است. هر چند زمزمه‌های ورود اکسید به ایران چند سالی است به گوش می‌رسد و نمونه‌های اولیه آن مدتی است در ایران تردد می‌کند، اما حالا تنها چند ماه رونمایی رسمی از این خودروها در بازار ایران باقی مانده است.


مدیران خودرو پس از تجربه موفق فونیکس، حالا به دنبال ایجاد شاخه‌ای لوکس‌تر با نام اکس‌تریم است تا محصولات اکسید را با این نشان تجاری در ایران عرضه کند. اکسید نخستین بار در سپتامبر سال 2017 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت با یک کانسپت حضور پیدا کرد. حدود 7 ماه بعد در نمایشگاه اتومبیل پکن 2018، نخستین محصول تولیدی این شرکت با نام اکسید LX به نمایش گذاشته شد. خودرویی که در حقیقت یه فیس‌لیفت از نسل نخست چری تیگو 7 به شمار می‌رود. پس از آن مدل‌های بزرگ‌تر TXL و VX نیز به سبد محصولات اکسید اضافه شد و تا کنون نسخه‌های به روز شده این محصولات در بازارهای جهانی ارائه شده است.

 

اکس‌تریم TXL 


اکس‌تریم که پیش بینی ‌می‌شود طی ماه‌های پایانی سال 2023 یا سه ماهه نخست سال 2024 فعالیت خود را در ایران آغاز کند، در گام نخست با کراس‌اوور میان‌رده خود یعنی TXL برای ورود به بازار ایران آماده می‌شود و پس از آن مدل پرچم‌دار این برند با نام اکس‌تریم VX به بازار ایران عرضه خواهد شد. نمونه‌های به ایران رسیده اکس‌تریم VX، جدیدترین نسخه از این محصول است که اوایل سال 2023 رونمایی شد. اکسید در این محصول که با نام «لانیو» نیز شناخته می‌شود، به فاصله‌ای کوتاه از مرسدس بنز، پنل یکپارچه متشکل از چند نمایشگر را در داشبورد پرچم‌دار خود کار گرفت.


اکس‌تریم که با املای انگلیسی XTrim معرفی خواهد شد، بالاترین سطح از محصولات گروه خودروسازی مدیران را به خود اختصاص خواهد داد. پس دو مدل ذکر شده، کراس‌اوور کامپکت اکس‌تریم LX نیز به ایران راه خواهد یافت، اما با وجود اخباری که از عرضه مدل تازه معرفی شده اکسید RX منتشر می‌شود، عرضه این محصول توسط اکس‌تریم در هاله‌ای از ابهام است و در صورت عرضه، دست کم باید در ماه‌های پایانی سال 1403 منتظر این محصول از اکس‌تریم باشیم.

 

اکس‌تریم VX

نظر دهید


در همین زمینه