شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دیار خودرو در نمایشگاه اصفهان
محمدتقی خانلو در گفت و گو با اتومبیل فارسی مطرح کرد

 

غرفه دیار خودرو یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان بود چرا که محصولات جدید این شرکت در نمایشگاه معرفی شدند. شرکت دیار خودرو در شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو اصفهان به صورت رسمی خانواده BJ40 جدید را به نمایش گذاشت.


براساس اعلام مدیرعامل شرکت دیار خودرو بایک BJ40 قرار است در دو تیپ F (نسخه دو در) و C (نسخه چهار در) و با نام دیار وارد بازار ایران شود.


محمدتقی خانلو، مدیرعامل دیار خودرو در رابطه با تولید خودرو دیار BJ40 اظهار داشت: «شرکت دیار خودرو سابقه همکاری با بایک را در سال‌های قبل داشت که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها وقفه‌ای بین همکاری دیار خودرو با بایک به وجود آمد که پس از پیگیری‌ها، همکاری این دو برند مجددا از سرگرفته شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است محصول جدید دیار خودرو با نام BJ40 تا قبل از پایان سال جاری روانه بازار شود.»


به گفته وی، BJ40 قرار است با پیشرانه 2 لیتری توربو در بازار ایران عرضه شود. موتور 2 لیتری توربوشارژ این خودرو، توانایی تولید 204 اسب بخار، قدرت و 315 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این خودرو به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.


وی همچنین با اشاره به تیگارد X35 به عنوان دیگر محصول دیار خودرو اظهار داشت: «قرار بود تیگارد X35 با همکاری سانیار موتور پارسیان به عنوان اولین محصول این شرکت روانه بازار شود که بنا به دلایل مربوط به تحریم در عرضه تیگارد X35 وقفه ایجاد شد.»


محمدتقی خانلو افزود: «طبق پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دیار خودرو X35 در مراحل پایانی تست استاندارد خود است و طی دو ماه آینده فروش آن با قیمت احتمالی 900 میلیون تومان در بورس کالا آغاز خواهد شد.»

 

AuotmobileFa Khanlo azar1401


مدیرعامل دیار خودرو با اشاره به گسترش و تنوع سبد محصولات دیار خودرو گفت: «علاوه بر خودروهای تیگارد X35، دیار BJ40، دو تیپ پیکاپ کیتون، سه خودرو SUV و اختصاصی MPV نیز در سبد محصولات دیار خودرو گنجانده شده است.»


وی افزود: «ون MPV با پلتفرم اختصاصی دیار خودرو با ظرفیت تا 5 تا 12 نفره به بازار عرضه خواهد شد. همچنین دیار خودرو درنظر دارد یک خودرو سواری با پلتفرم اختصاصی تولید کند که این مهم برای خردادماه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.»


وی همچنین با اشاره به قطع همکاری با برند گریت وال گفت: «دیار خودرو دیگر با برند گریت‌وال‌ همکاری ندارد و پیکاپ‌هایی که قرار است طی دو ماه آینده روانه بازار کند مربوط به برند کیتون است. موتور این خودرو میتسوبیشی 4K22 است و گیربکس این پیکاپ ساخت ZF آلمان است در دو نوع دستی و اتوماتیک خواهد بود. این خودرو قرار است ابتدا با گیربکس دستی و در ادامه با گیربکس اتوماتیک تولید و روانه بازار شود.»


مدیرعامل شرکت دیار خودرو همچنین درباره وقفه ایجاد شده در فعالیت این خودرو گفت: «در سال 2017 یک قرارداد 10 ساله بین دیار خودرو و بایک منعقد شد که بر اساس آن قرار بود تولید خودرو در شرکت دیار خودرو با همکاری بایک از 5000 دستگاه در سال نخست به 114 هزار دستگاه در پایان سال دهم برسد که به دلیل تحریم‌ها و این که شرکای تجاری بایک، هیوندای، مرسدس بنز و .. بودند همکاری ما متوقف شد. پس آن به منظور مطالعه و بررسی راه‌های جایگرین فعالیت دیار خودرو به طور موقتی متوقف شد. اکنون با مشخص شدن مسیرهای جایگزین فعالیت دیار خودرو ازسرگرفته شده است.»


به گفته محمدتقی خانلو، از سوی دیگر برای دیگر شریک تجاری ما یعنی سوئیست هم مشکلاتی به وجود آمد به طوری که سوئیست با چری در حال ادغام است و سهامش توسط چری در حال خریداری است. منتظر تعیین تکلیف آن هستیم تا بتوانیم همکاری خود را با آن‌ها ادامه بدهیم.


مدیرعامل دیار خودرو همچنین با اشاره به آغاز مجدد فعالیت نمایندگان این شرکت گفت: «قبلا دیار خودرو با 44 نمایندگی همکاری داشت که به دلیل وقفه ایجاد شده در فعالیت شرکت برخی از این نمایندگی‌ها انصراف داده بودند، اما با آغاز مجدد فعالیت‌ها، همکاری‌ با نمایندگی‌ها مجددا از سر گرفته شده است و بنا بر آن داریم تا دایره نمایندگی‌های خود را گسترش دهیم.»

 

نظر دهید


در همین زمینه