شبکه‌های اجتماعی

فوری | بی‌وای‌دی تانگ به کارخانه خودروسازی کارمانیا رسید + تصاویر و ویدیو
اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی تانگ در کارخانه کارمانیا

 بازگشت رسمی بی‌وای‌دی به بازار ایران

 

 

همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شد، خودروسازی کارمانیا با انتشار نامه‌ای به مدیریت صنایع خودرو نیرو محرکه، درخواست صدور مجوزهای لازم برای تست دو نسخه بی‌وای‌دی تانگ 2 لیتری بنزینی را داشته است که این مساله نشان داد کارمانیا به توافقات اولیه‌ای برای عرضه این محصول به بازار با شریک تجاری قدیمی خود دست یافته است.

 

از طرف دیگر، حدود یک ماه پیش خودروسازی کارمانیا تصویری را در صفحه اصلی سایت خود منتشر کرد. این تصویر که به طرز ماهرانه‌ای استتار شده بود نشان دهنده عرضه 4 محصول جدید از سوی این شرکت در آینده نزدیک است. در همان زمان ما در اتومبیل فارسی با بررسی دقیق این تصویر، 4 محصول جدید را رمزگشایی کردیم و بر اساس آن مشخص شد که 3 مدل از 4 خودروی موجود در این تصویر از محصولات بی‌وای‌دی و شامل مدل‌های تانگ، سانگ پلاس و F3 است. حال تصاویری و ویدیویی به دست اتومبیل فارسی رسیده است که نشان می‌دهد بی‌وای‌دی تانگ به کارخانه خودروسازی کارمانیا رسیده است. 

 

 در حال حاضر از آنجایی که بی‌وای‌دی تولید دو کراس‌اوور S6 و S7 را قطع کرده است، تانگ را باید بهترین گزینه برای عرضه یک کراس‌اوور از این خودروساز چینی در بازار ایران دانست و طبیعتا نمونه وارد شده به کارخانه کارمانیا نیز به منظور تست‌های فنی و طی مراحل دریافت استانداردها و آماده‌سازی خط تولید خواهد بود. 

 

 

ویژگی‌های فنی بی‌وای‌دی تانگ

هنوز اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های فنی بی‌وای‌دی تانگ که توسط خودروسازی کارمانیا در بازار عرضه می‌شود منتشر نشده است اما در مورد قوای فنی می‌توان گفت که تانگ به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با سامانه پاشش مستقیم سوخت (TGDI) مجهز است که توانایی تولید 192 تا 205 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه دارا است. همچنین بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 320 نیوتن متر در دور 1500 تا 4000 دور در دقیقه می‌رسد. 

بی‌وای‌دی برای تانگ جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته است که توان تولیدی پیشرانه را به محور جلو منتقل خواهد کرد. 

 

 

اندازه‌ها و تجهیزات رفاهی و ایمنی

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب 4870، 1940، 1720 و 2820 میلی‌متری، دو نسخه 5 و 7 نفره، استاندارد آلایندگی یورو 5 و یورو 6، سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و مستقل چند اتصالی در محور عقب، ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و مخزن سوخت 8 لیتری از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور بی‌وای‌دی است.

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز از آنجایی که بی‌وای‌دی تانگ در نسخه‌های مختلفی در بازار چین عرضه می‌شود، بنابراین تا زمانی که خودروسازی کارمانیا به طور رسمی کاتالوگ این محصول را منتشر نکند مشخص نخواهد شد که تانگ با چه تجهیزات رفاهی و ایمنی در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

اما با توجه به جنبه رقابتی این محصول در بازار و علاقه مشتریان ایرانی به خودروهای پر آپشن، می‌توان تجهیزاتی همچون  سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سامانه پایش نقاط کور، ترمز پارک برقی، اتو هولد، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، سنسور نور (اتولایت)، سنسور باران، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی چرخان و درگاه USB و بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند، سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، درب برقی صندوق عقب، کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای و... را برای بی‌وای‌دی تانگ متصور شد.

 

 

به طور کلی، نسخه جدید بی‌وای‌دی تانگ به قدری در طراحی، کیفیت، امکانات و ویژگی‌های فنی قوی و جذاب ظاهر شده است که در صورت قیمت‌گذاری منطقی می‌توان معادلات بازار را در بخش کراس‌اوورهای متوسط برهم بزند. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه