شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بهمن دیگنیتی پرستیژ
تبعیت اولین خودروساز خصوصی از قیمت گذاری شورای رقابت

 

بهمن موتور اعلام کرد: خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رساند و خودروهای خود را با کمترین قیمت به بازار عرضه می‌کند. ‌


این گروه خودروسازی اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث خودروی فیدلیتی بالغ بر ۷۵ میلیون تومان است که از مبلغ دریافتی از مشتری کسر و به نهادهای مرتبط پرداخت می‌شود.


به گفته گروه بهمن، کارخانه دیگنیتی و فیدلیتی را با احتساب مالیات، ارزش افزوده، بسته بندی قطعات (CKD)، حمل از کارخانه تا بنادر چین، حمل دریایی به بنادر ایران، هزینه های حقوق و عوارض گمرکی، انبارداری، THCو غیره، حمل داخلی کانتینر به محل کارخانه و برگشت آن به بنادر، هزینه‌های تولید، سربار، هزینه‌های بانکی، مالی، هزینه‌های توزیع و فروش، هزینه‌های توسعه خدمات فروش و پس از فروش، به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴میلیون تومان به فروش می‌رساند و وظیفه‌ای در کنترل بازار آزاد ندارد و این موضوع وظیفه وزارت صمت است کما اینکه گروه بهمن جزو خودروسازانی به شمار می‌آید که خودروهای خود را با کمترین قیمت به بازار عرضه می کند. ‌


در ادامه این متن آمده است: گروه بهمن دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت ۹۳۵ و ۸۴۴ میلیون تومان به فروش می رساند. البته با قیمتی پایین‌تر از کشورهای همسایه، برای مثال از دیگنیتی با آپشنی برابر در کشور امارات معادل ۹۴ هزار درهم یعنی یک‌میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان به فروش می رسد. این درحالی است که شرکت کرمان‌موتور اعلام کرد از روز شنبه ۳۰ اردیبهشت یکی از محصولات خود را خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو و با قیمت‌گذاری اختیاری عرضه می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما این شرکت در اطلاعیه‌ای از پیش‌فروش یکی از محصولات خود با قیمت یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خبر داد و قیمت سایر محصولات را نیز بدون توجه به مصوبه شورای رقابت اعلام کرد.


این در حالی است که اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه قیمت خودرو‌های مونتاژی در شورای رقابت تصویب شده اعلام کرده بود خودروسازان مکلف هستند از مصوبات شورای رقابت تمکین کنند، همچنین قیمت خودرو‌هایی که اعلام نشده در هفته جاری اعلام خواهد شد.


عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، هم پیش‌تر اعلام کرده بود؛ سامانه یکپارچه فروش خودرو در تحقق هدف وزارت صمت برای کنترل بازار خودرو بسیار تاثیرگذار است. روند عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه خواهد داشت و خودرو‌ها از طریق این سامانه عرضه خواهند شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه