شبکه‌های اجتماعی

تولید جوک از یک میلیون دستگاه گذشت
روتیتر

هشت سال از زمان معرفی نیسان جوک گذشته و فروش آن در اروپا حد قابل‌توجهی را داشته است. طراحی این خودرو شاید کمی عجیب و غیرمتعارف باشد اما این موضوع باعث نشده که علاقه‌مندان اروپایی از آن دست بکشند. این کراس‌اوور از محبوبیت بالایی بهره‌مند است و سال پیش، بیش از 95 هزار دستگاه از آن در اروپا فروخته شد.
نیسان اکنون به دستاورد مهمی رسیده است که البته انتظارش می رفت زودتر از این‌ها آن را اعلام کند و آن، تولید یک میلیونمین دستگاه جوک است. نکته جالبی که درباره تولید این مدل وجود دارد این است که هر 105 ثانیه یک بار، یک دستگاه جوک از کارخانه تولیدی نیسان در ساندرلند بیرون می‌آید.
دستگاهی که نیسان را به رکورد تولید یک میلیون دستگاه جوک رساند، نسخه تکنا با رنگ آبی ویوید است. این رنگ اخیرا به رنج گزینه‌های رنگ بدنه جوک اضافه شده و در واقع، گزینه‌های شخصی‌سازی جوک به قدری زیاد است که می‌تواند تا 20000 نسخه متفاوت داشته باشد. محبوب‌ترین رنگ انتخاب‌شده برای این خودرو، رنگ مشکی است.
کوین فیزپاتریک، قائم‌مقام ارشد چرخه تولید و خرید نیسان در اروپا گفته است: «رسیدن به یک میلیون دستگاه، دستاورد مهمی برای هر محصولی می‌تواند باشد. هشت سال پیش، ما هیچ‌چیزی نزدیک به جوک ندیده بودیم. این خودرو سگمنت جدیدی را پایه گذاشت و ظاهر خارق‌العاده آن، جان تازه‌ای به بازار بخشید. اکنون که زمان زیادی از آن روز گذشته و به امروز رسیده‌ایم، می‌بینیم که تولید جوک از یک میلیون دستگاه هم گذشته و این مدل جلودار سگمنت خود است.»
کارخانه تولیدی نیسان در ساندلندر، علاوه بر جوک محصولات دیگری هم تولید کرده است؛ 3 میلیون قشقایی، 2.4 میلیون میکرا و 1.5 میلیون پریمرا از جمله خودروهای مهمی بوده‌اند که در این کارخانه تولید شده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه