شبکه‌های اجتماعی

تولید دوباره مدل رودستر در ام‌جی به مناسبت صد سالگی این برند
Automobile Farsi - MG Cyberster concept

سایک صدمین سال ام‌جی را جشن می‌گیرد

 

 

برند بریتانیایی ام‌جی که از سال 2016 به مالکیت سایک چین درآمده است به زودی صدمین سال خود را جشن می‌گیرد. اولین خودرو موریس اصلاح شده توسط موریس گاراژ (MG) در آکسفورد در سال 1923 ظاهر شد و در سال 1924 نشان تجاری MG به رسمی به ثبت رسید. صاحبان چینی ام‌جی قصد دارند تا صدمین سال تاسیس این برند را به شکل بزرگی جشن بگیرند.

 

برنامه سایک بر این است تا سال 2024 در صدمین سال MG این برند در 100 بازار جهانی حضور داشته باشد و فروش آن را به یک میلیون دستگاه در سال برساند. به عنوان مثال در سال 2021 456 هزار دستگاه خودرو در بازار چین، 53 هزار دستگاه در اروپا و در هند 40 هزار دستگاه که به ترتیب نشان از 53، 300 و 43 درصد رشد در فروش این برند را نشان می‌دهد.

 

علاوه بر این گسترش قابل توجه از رشد فروش مدل‌های برنامه‌ریزی شده به نظر می‌رسد مدل‌های جدید جوان پسند Cyber نیز به نمایش گذاشته می‌شود. مدل‌های Cyber عمدتا کراس‌اوور و با طراحی خاص خواهند بود که اولین مدل از آن در چند ماه آینده عرضه خواهد شد. علاوه بر این، برند MG به جایگاه تاریخی خود به عنوان تولید کننده رودسترهای کوچک و ارزان قیمت بازخواهد گشت.

 

به گزارش اتوکار، تصمیم تولید خودروی اسپرت جدید از قبل در ام‌جی گرفته شده است و این توسعه خودرو مفهومی ام‌جی است که در سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود. (تصاویر) این رودستر برقی جمع و جور با طراحی نسبتا قدیمی و دیفرانسیل عقب خواهد بود. سال گذشته، مسافت قابل پیمایش این اتومبیل در یکبار شارژ کامل 800 کیلومتر اعلام شد و شتاب صفر تا صد ام‌جی سایبرستر سه ثانیه است. اما پارامترهای خودروی تولیدی از خودروی مفهومی ارائه شده قطعا کمتر خواهد بود زیرا نسبتا مرقوم به صرفه از نظر قیمت در نظر گرفته شده است. این فناوری البته اصالتا چینی خواهد بود و زیر نظر طراحان سایک به انجام خواهد رسید اما فعالیت‌های مربوط به طراحی این رودستر در لندن انجام شده و در حال کامل شدن است.

 

      بیشتر بخوانید -> ام‌جی سایبرستر کانسپت، رودستر دو رگه تمام برقی

 

ام‌جی از سال 1928 تا 1980 با وقفه‌ای در جنگ جهانی دوم مشغول تولید رودستر بود و آخرین مدل رودستر تولید شده در ام‌جی به سال 2011 با نام MG TF برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، خط تولید این برند فقط شامل خودروهای سواری و کراس‌اوور بوده هرچند برخی از مدل‌های سایک در بازارهای جهانی با برند MG به فروش می‌رسند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه