شبکه‌های اجتماعی

رکورد سرعت روی زمین شکسته شد + ویدیو

با ثبت سرعت 809 کیلومتر بر ساعت

تیم وسکو بالاخره توانست با کمک راننده‌اش دیو اسپانگلر رکورد سرعت 809 کیلومتر بر ساعت را در بونویل بشکنند. این رکورد سرعت، سریعترین سرعتی است که تا کنون یک وسیله‌ی نقلیه ی چرخ دار به آن دست پیدا کرده است. این رکورد که با خودروی توربیناتور 2 به ثبت رسیده است متاسفانه در کتاب رکوردها هنوز ثبت نشده است.
توربیناتور 2 خودرویی است که به یک موتور توربین گازی Lycoming T55-L712 مجهز شده است اما برخلاف سایر خودروهای مجهز به موتور جت که از نیروی رانش موتور جت برای حرکت استفاده می کنند در این خودرو نیروی موتور جت به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. در مورد مشخصات توربیناتور 2 نیز باید به وزن 2245 کیلوگرمی، فاصله محوری 7 متری، طول 12 متری و قدرت 5000 اسب بخاری موتور آن اشاره کنیم.
برای متوقف کردن این خودرو از چتر ترمزگیری استفاده می شود و از آنجایی که سطح نمکی بونویل بسیار لغزنده است توربیناتور 2 به یک سیستم کنترل کشش نیز مجهز شده است که بتواند در مسیر مستقیم شتاب گیری کند.

در حالت تخته گاز، توربیناتور 2 می تواند یک مایل را در 8 ثانیه طی کند و در 2 دقیقه و 19 ثانیه حرکت خود 7.8 مایل را طی کرده است. تنها راهی که می توان سریع تر از توربیناتور 2 حرکت کرد استفاده از رانش موتور جت روی خودرو است که البته رکورد های آن به این دلیل که در خودروهایی که از رانش جت استفاده می کنند نیروی به چرخ ها منتقل نمی شود متفاوت است.
فعلا رکوردی که برای توربیناتور 2 به ثبت رسیده است 775 کیلومتر بر ساعت است و دلیل اینکه رکورد 809 کیلومتری هنوز ثبت نشده است این است که خودرو باید بتواند در مسیر برگشت نیز به همین سرعت دست پیدا کند و این کار میسر نشد. اما متاسفانه در روز رکوردگیری به دلیل بارش باران تیم وسکو موفق نشدند در مسیر برگشت نیز به سرعت 809 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

 

منبع: خودروبانک

نظر دهید


در همین زمینه