شبکه‌های اجتماعی

کلارکسون، هموند و می به دنبال پیگیری پروژه‌های شخصی

تنها چند روز بعد از این که بی‌بی‌سی اعلام کرد تولید برنامه Top Gear تا اطلاع ثانوی متوقف شده، مجری‌های پیشین آن نیز در حال ترک برنامه فعلی خود هستند. جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می تصمیم گرفته‌اند که همکاری خود با آمازون برای تولید برنامه The Grand Tour را متوقف کنند.

کلارکسون اولین کسی بود که به صورت رسمی دلیل خود برای کناره‌گیری از این برنامه تلویزیونی نسبتا موفق را اعلام کرد: «کار ما تمام است. من از سال ۱۹۸۹ در حال بررسی خودروهای مختلف در تلویزیون بوده‌ام. ۳۴ سال! و بعد از سال آینده، دیگر این کار را انجام نخواهم داد.» این مجری ۶۳ ساله در مصاحبه با تایمز چنین اظهاراتی داشته است.

بینندگان گرند تور حداقل یک فرصت دیگر برای دیدن این تیم ۳نفره را خواهند داشت. اعلامیه آن‌ها برای ترک این برنامه مدت کوتاهی بعد از بازگشت آن‌‌ها از زیمبابوه انجام شد. جایی که آخرین برنامه مخصوص گرند تور ضبط شده و احتمالا در سال آینده پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان گرند تور نیز شاید با شنیدن خبر بعدی خوشحال شوند چون ظاهرا آمازون قصد دارد بعد از جدایی تیم ۳نفره، گزینه‌های مربوط به احیا یا بازتولید آن به شکل‌های دیگری را بررسی کند. یکی از مدیران آمازون در بریتانیا این موضوع را تایید کرده و تصمیم‌گیری برای آن را به بعد از پخش آخرین قسمت گرند تور موکول کرده است. کلارکسون البته به همکاری خود با آمازون ادامه خواهد داد چون برنامه دیگر او با نام Clarkson’s Farm برای فصل چهارم تمدید شده است.

همکاران او هم پروژه‌ها و برنامه‌های شخصی خود در تلویزیون را دارند. جیمز می مجری برنامه Our Man In… است و با سفر به کشورهای مختلف دنیا، درباره فرهنگ و سنت‌ها و آداب و رسوم این مناطق صحبت می‌کند. ریچارد هموند نیز با همکاری شبکه Discovery+، برنامه مخصوص خود به نام Richard Hammond’s Workshop را ضبط می‌کند. او در این برنامه، کسب‌وکار شخصی خود که بازسازی و تعمیر خودروهای قدیمی است را به نمایش می‌گذارد.

گرند تور بعد از اخراج کلارکسون در سال ۲۰۱۵ از تاپ گر شکل گرفت و سریعا به یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های اریجینال آمازون تبدیل شد. با این حال و بعد از گذشت دو فصل اول، این برنامه نیز به سرنوشت تاپ گر مبتلا شد و نتوانست انرژی و جادوی مخصوص خود را بازتولید کند. با افت بیننده‌ها در هر فصل، گرند تور به مجموعه‌ای از برنامه‌ها و قسمت‌های ویژه فصلی یا سالانه تبدیل شد.

نظر دهید


در همین زمینه