شبکه‌های اجتماعی

تسلا رکورد فروش جدیدی برای خود ثبت کرد
اتومبیل فارسی - تسلا مدل اس 2021

با وجود کمبود میکروچیپ‌ها

 

 

آمار سه ماهه سوم تولید این شرکت به تازگی منتشر شده است. تسلا در این مدت 237 هزار و 823 دستگاه اتومبیل برقی تولید کرده و 241 هزار و 300 دستگاه به مشتریان خود تحویل داده است. تسلا با ثبت این ارقام رشد 20 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال 2021 را ثبت کرده و یک رکورد برای این شرکت به حساب می‌آید.

 

تسلا برای توسعه فروش خود قصد دارد یک کارخانه دیگر ایالات متحده و کارخانه دیگری در آلمان راه اندازی کند، این در حالی است که تسلا دو کارخانه دیگر یکی در ایالات متحده و دیگری در چین را در اختیار دارد.

 

در این مدت دو مدل جوان تسلا3 و تسلا Y با فروش بیش از 232 هزار دستگاه در صدر و مدل S و مدل X، 9275 دستگاه به فروش رفته است، دلیل فروش نسبتا پایین دو مدل S و X مدرنیزه کردن این مدل بوده که هنوز به ریتم تولید نرسیده بوده‌اند.

 

تسلا طبق روال انتشار گزارش مالی هنوز اطلاعات دقیقی از سود سه ماهه خود اعلام نکرده است بر اساس شاخص تولید در شاخص‌های مالی نیز مثبت به نظر می‌رسد، چیزی که رشد سهام این شرکت نیز آن را نشان داده و ایلان ماسک را برای دومین بار به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است.

 

 

      بخوانید >  ایلان ماسک برای دومین بار ثروتمندترین فرد جهان شد

 

 

 نکته مهم در مورد رشد تولید و فروش تسلا این است که اکثر خودروسازان دنیا با کمبود میکروچیپ مواجه هستند و حتی مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود شده‌اند. این رشد تسلا در این شرایط کمی عجیب به نظر می‌رسد. موسسه مالی آمریکایی مورگان استنلی که وظیفه تهیه گزارش‌های مستقل برای سرمایه‌گذاران تهیه می‌کند سعی کرده به این تناقض پاسخ درستی ارائه کند.

 

این موسسه دو دلیل اصلی برای رشد تسلا مطرح کرده است، موسسه مورگان استنلی در یادداشت خود آورده است، بزرگ‌ترین نکته این است که میکروچیپ‌ها در کارخانه تسلا تولید می‌شود. سیاست بزرگ تسلا بر خلاف اکثر خودروسازان، این است که ادغام تجاری را نه به صورت افقی بلکه به صورت عمومی دنبال می‌کند، این بدان معناست که تسلا به دنبال تکمیل زنجیره تولید برای خود است. این سیاست باعث می‌شود وابستگی به تامین کنندگان به شدت کاهش یافته و همچنین سیاست قیمت‌گذاری آن‌ها نیز کاهش یابد و همچنین کلیه فرآیندها بهتر کنترل شوند.

 

دومین دلیلی که موسسه آمریکایی برای موفقیت تسلا برشمرده، این است که تامین کنندگان فعلی تسلا نیز سخت مشغول کار هستند، برای آن‌ها شرکت رو به رشد تسلا و مشتری مهمی همچون ایلان ماسک مهم و امیدوار کننده است، هرچند ممکن است به دلیل سیاست اول روزی تسلا دیگر مشتری آن‌ها نبوده یا صاحب آن‌ها باشد و این موضوع بسیار برای تامین کنندگان نامطلوب به نظر می‌رسد.

 

هرچند گفتنی است در حالی که اکثر خودروسازان سفارشات بلند مدت میکروچیپ‌ها را کاهش داده‌اند، تسلا تنها شرکتی است که به عنوان تولید کننده آن را افزایش داده و برنامه‌ریزی فروش بالاتری را نسبت به گذشته برای خود در نظر گرفته است.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه