شبکه‌های اجتماعی

لوکسژن بازار چین را ترک کرد
اتومبیل فارسی - لوکسژن S3 در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2017

در پی کاش فروش در دو سال گذشته

لوکسژن، خودروساز تایوانی که از زیرمجموعه‌های گروه یولون است، در پی افت شدید فروش محصولات خود از سال 2018، بازار چین را ترک کرد. این گروه به واسطه جوینت‌ونچری که با دانگ فنگ داشت همچنان بر سر جزییاتی مانند خدمات پس از فروش و مراحل قانونی فسخ این شراکت در حال مذاکره با دانگ فنگ است.

 

  بخوانید > مشتریان آذویکو تا بهمن 99، دانگ‌فنگ S50 یا لوکسژن U6 تحویل می‌گیرند  

  بخوانید > تولید محصولات لوکسژن در ایران آغاز شد  

 

لوکسژن سال 2011 وارد بازار چین شد و حدود یک دهه در این بازار حضور داشت. هر چند طراحی و توسعه محصولات این خودروساز توسط یولون موتور صورت می‌گیرد، اما تولید محصولات در کارخانه در شهر هانگژو چین انجام می‌شد. این خودروساز تا سال 2015 روند فروش صعودی را طی می‌کرد. لوکسژن در این سال با فروش بیش از 60 هزار دستگاه خودرو در بازار چین، سال طلایی خود را در این بازار رقم زد، اما پس از آن با افت شدید فروش مواجه شد، به گونه‌ای که از سال 2018 فروش سالانه این برند در چین به کم‌تر از 10 هزار دستگاه رسید.


گزارش‌های فروش لوکسژن در بازار چین نشان می‌دهد این خودروساز تایوانی در سال 2019 تنها 1902 دستگاه خودرو در بازار چین فروخته و عرضه کراس‌اوور جدید URX نیز نتوانسته به بهبود این وضعیت کمک کند. محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات لوکسژن در سال 2019 در بازار چین مدل‌های U5 و U6 بوده است.
آمار فروش پنج ماه نخست سال 2020 لوکسژن در بازار چین نیز نشان می‌دهد این خودروساز تنها 77 دستگاه خودرو فروخته است که 65 دستگاه آن لوکسژن URX بوده است.

نظر دهید


در همین زمینه