شبکه‌های اجتماعی

سانگ‌یانگ درخواست ورشکستگی کرد
اتومبیل فارسی - سانگ یانگ

با بدهی انباشته در پی از دست رفتن بازارهای صادراتی

 

هیئت مدیره سانگ یانگ در سئول اعلام ورشکستگی کرده است. تا امروز، مجموع بدهی سانگ یانگ به سه بانک به 149 میلیون دلار رسیده که این شرکت توان بازپرداخت آن را ندارد. این بحران از سه سال پیش آغاز شده است، زمانی که این شرکت ضررهای سنگینی را تجربه می‌کند، سهمش در بازارهای صادراتی به کم‌ترین میزان می‌رسد و در سال 2018 بازارهایی مانند روسیه و ایران را از دست می‌دهد.


اکنون سانگ یانگ تنها خودروساز کره‌ای است که در بازار محلی نه تنها رشد فروش را تجربه نکرده، بلکه با کاهش شدید تقاضا رو به رو بوده است. آمار فروش یازده ماهه سال 2020 نشان می‌دهد تقاضا برای محصولات سانگ‌یانگ در کره جنوبی، با کاهش 18 درصدی به 79400 دستگاه رسیده است.


حدود 75 درصد از سهام شرکت سانگ یانگ توسط گروه ماهیندرا خریداری شده که توانست این شرکت را از فروپاشی در سال 2011 نجات دهد و حدود 520 میلیارد وون در این شرکت سرمایه گذاری کرد. اما اکنون خود ماهیندرا نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران است. در تابستان گذشته ماهیندرا از یک برنامه کاهش هزینه خبر داد که پروژه‌های بدون سود را متوقف می‌کرد. پیش از این همه‌گیری کرونا، ماهیندرا قصد داشت در توسعه یک شرکت کره‌ای حدود 412 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند، اما با وجود بحران کووید-19 این سرمایه گذاری متوقف شد.


در ماه ژوئن، هندی‌ها اعلام کردند که قصد دارند میزان سهام خود را در سانگ‌یانگ کاهش دهند یا تمام سهام خود را واگذار کنند. هنوز برای این خودروساز خریداری پیدا نشده ، بنابراین این بار فرصت چندانی برای برون رفت از بحران برای سانگ یانگ وجود ندارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه