شبکه‌های اجتماعی

پیش‌بینی قیمت پل‌استار وان هیبرید

زیر مجموعه لوکس و اسپرت ولوو به زودی در بازار

بیش از 7000 نفر برای خرید این اتومبیل اعلام آمادگی کرده‌اند. پل‌استار وان هیبرید پلاگ‌این به زودی به بازار می‌آید و بنا به شنیده‌ها، در ایلات متحده از 155,000 دلار قیمت خواهد خورد. در اروپا نیز می‌توان قیمت پایه را در حدود 155,000 یورو پیش‌بینی کرد. اگرچه که هنوز علاقه‌مندان این خودرو باید زمان زیادی را در انتظار عرضه آن سپری کنند و به نظر می‌رسد که تست‌های پیش‌تولید این خودرو، تا پیش از پایان سال جاری استارت نخواهند خورد.
سیستم فروش این خودرو بدین صورت خواهد بود که ابتدا با توجه به اولویت درخواست‌های ارسال شده به کمپانی، فروش در 18 کشور پرتقاضا (آمریکا، اتحادیه اروپا، چین و ...) آغاز می‌شود. قیمت گذاری بالا و غیر منطقی پل‌استار وان هیبریدی، آن را در دسته خودرو‌‌های لوکس قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که برای مقایسه بد نیست بدانید که تسلا مدلS به عنوان خودرویی تمام‌الکتریکی و نه هیبریدی، 135,000 دلار می‌ارزد و یا به عنوان مثال پورشه پانامرا 4E-Hybrid در مدل پایه، از 99,600 دلار قیمت می‌خورد!
پل‌استار همچنین در نظر دارد تا سامانه اشتراک تخصصی را برای مشتریان مدل وان راه اندازی کند که چیزی شبیه به شبکه Care By Volvo Packages در مدل XC40 خواهد بود و مواردی چون سرویس‌های دوره‌ای، هزینه‌های جاری خودرو، بیمه و ... را یادآوری می‌کند. همچون آن چه که در نمایشگاه ژنو دیده شد، پل‌استار وان پلاگین هیبرید با ویژگی‌های داینامیکی فوق العاده عرضه می‌شود. پیشرانه 2 لیتری هیبریدی مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر، که نیروی آن به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و یک باتری 34 KWH نیز به همراهی دو موتور الکتریکی که چرخ‌های عقب را می‌چرخانند، به کمک این پیشرانه درون‌سوز می‌آیند. با توجه به 600 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور، انتظار پیمایش حداقل 150 کیلومتر در حالت تمام‌الکتریکی از این کوپه پلاگ‌این هیبرید می‌رود.
پل‌استار وان یک کوپه 2+2 نفره است. این یعنی که ظرفیت استاندارد برای حمل 4 سرنشین را دارد. این خودرو بر روی پلت‌فرم مقیاس پذیر ولوو (SPA) بنا شده است که از نظر ساختاری با خودرو‌هایی چون XC60، XC90، S90 و V90 مشترک است. تیراژ تولید سالانه این خودرو به 500 دستگاه محدود شده که علت آن، دشواری فرآیند ساخت بدنه کربنی و شاسی فولادی این مدل به نظر می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه