شبکه‌های اجتماعی

واگذاری تامین‌کننده بزرگ ایتالیایی به ژاپنی‌ها

فیات کرایسلر مگنتی مارلی را به ارزش 6.2 میلیارد یورو می فروشد

 فیات کرایسلر بر اساس توافقی بخش تامین قطعات مگنتی مارلی را به ارزش 6.2 میلیارد یورو واگذار می‌کند. این توافق یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیرعامل جدید فیات کرایسلر یعنی مایک مانلی محسوب می‌شود که می‌تواند این مجموعه را برای تمرکز بیشتر بر برنامه پنج ساله جدیدش آزاد بگذارد. مایک مانلی بعد از سرجیو مارکیونه در این جایگاه قرار گرفته است.
مگنتی مارلی در زمینه تامین قطعه صنعت  اتومبیل فعالیت گسترده‌ای دارد و از چراغ ماشین تا تجهیزات داشبرد، سیستم اگزوز، سیستم تعلیق و پیشرانه را سبد محصولات جای داده است. فیات کرایسلر این بخش را به کالزونیک کانزی که یک تامین‌کننده قطعه ژاپنی است فروخته که در زمینه تولید سیستم‌های خنک‌کننده، اگزوز و تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند. مجموعه به وجود آمده جدید از ادغام این دو شرکت به هفتمین تامین‌کننده قطعه مستقل در جهان تبدیل می‌شود.
طبق این توافق از این پس FCA  قطعه‌های مورد نیاز خود را از همین مجموعه تامین خواهد کرد و به فعالیت مگنتی مارلی در ایتالیا کمک خواهد کرد. فیات کرایسلر در مجموعه جدید ایجاد شده سهمی نخواهد داشت.
سرجیو مارکیونه قبل از درگذشتش فرآیند جداسازی مگنتی مارلی را کلید زده بود و اعلام کرده بود که برای هر پیشنهادی آماده است. سرمایه‌ای که FCA از این معامله به دست می‌آورد را به تدریج وارد برنامه پنج ساله‌ای که ماه ژوئن معرفی شد خواهد کرد. همچنین به انجام رسیدن این معامله سرمایه‌ای را در اختیار FCA قرار می‌دهد که می‌تواند در زمینه تولید خودروهای الکتریکی با کمک آن خود را به سایر خودروسازان بزرگ دنیا برساند. گفته می‌شود این توافق تا نیمه سال آینده میلادی نهایی شود.

نظر دهید


در همین زمینه