شبکه‌های اجتماعی

یک GT-R بدون محدودیت

مدلی مفهومی به مناسبت پنجاه سالگی GT-R و ایتال دیزاین

نیسان برای اولین بار به منظور بازآفرینی مدل معروف و افسانه‌ای GT-R دست به همکاری با شرکت طراحی ایتال دیزاین زده است. نسخه پروتوتایپ این محصول یادآور پنجاه‌امین سالگرد تولید GT-R وخانه طراحی ایتال دیزاین است. آن طور که گفته شده این مدل ماه آینده برای اولین بار در اروپا نمایش داده خواهد شد.
مدل مفهومی نیسان GT-R50 بر اساس GT-R Nismo 2018 ساخته شده است. زیر کاپوت این مدل پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.8 لیتری قرار گرفته است که توانایی تولید 710 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه با یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه همراه شده است.
آلفونسو آلبایسا، قائم‌مقام ارشد بخش طراحی جهانی نیسان در بیانیه خود گفته است: چقدر ممکن است این فرصت پیش بیاید که از خود بپرسید «چه می‌شد اگر می‌توانستیم یک GT-R بدون هیچ محدودیتی تولید کنیم» و بعد واقعا چنین محصولی را بسازید؟
این لحظه‌ای نادر در تاریخ است که در آن دو اتفاق بزرگ متقارن شده‌اند: 50 سال فعالیت ایتال دیزاین در شکل دادن خودروها و 50 سالگی تولید خودرو آیکونیک و هیجان انگیز GT-R. برای جشن گرفتن این تقارن، نیسان و ایتال دیزاین این نسخه سفارشی از GT-R را برای نشان دادن 50 سال رهبری در مهندسی خودرو ساخته‌اند.
علاوه بر این‌ها بر اساس اعلام سازنده، تغییراتی که در این مدل رخ داده است شامل استفاده از توربوشارژرهای بزرگ (مربوط به رقابت های GT3) بهینه شده با جریان هوای بالا به همراه اینترکولرهای بزرگ، میل لنگ، پیستون و میله‌های اتصال دهنده و بلبرینگ‌های طراحی شده برای فشار کاری بالا، پمپ روغن با فشار بالا، میل بادامک بازنگری شده، سیستم انزکتور با جریان سوخت بیش‌تر و بهینه سازی سیستم مکش و تخلیه و جرقه پیشرانه است.
در قسمت جلو این مدل نیز جلو پنجره طلایی که با چراغ های LED براق احاصه شده، پوشش طلایی رنگ آینه‌های کناری و برجستگی نه چندان زیاد کاپوت از جمله مواردی است که مورد بازبینی قرار گرفته است.
به طور کلی به میزا کافی و جذابی از بخش‌های طلایی رنگ در بدنه خاکستری این مدل استفاده شده و خط سقف حدود 5 سانتی‌متر پایین‌تر آمده است. در نمای عقب نیز چراغ‌های گرد و توخالی ظریف به کار رفته و همچنین در این نسخه از سیستم تعلیق قابل تنظیم بازنگری شده وترمزهای برمبو که در جلو دارای 6 پیستون و در عقب 4 پیستون هستند مورد استفاده قرار گرفته است. این مدل دارای تایرهای میشلن موسوم به Pilot Super Sport و رینگ های سفارشی 21 اینچی مشکی رنگ است.
در داخل کابین نیز فرمان فیبرکربن که در قسمت پایین دارای پنل مسطح به رنگ مشکی آلکانترا است و هم‌خوانی خوبی با چرم مشکی رنگ ایتالیایی صندلی‌ها دارد به کار رفته و همچنین پنل و نوارهایی از جنس فیبرکربن که دارای نوارهایی طلایی رنگ هستند در کنسول میانی و رودری‌ها همراه با تریم آلکانترا استفاده شده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه