شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی
حذف تیپ اسپرت SR VC-Turbo

 نیسان موتور ۲ لیتری توربوشارژ تراکم متغیر آلتیما را برای مدل ۲۰۲۵ حذف کرده است و در نتیجه، این خودرو اکنون تنها با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. این تصمیم به معنای حذف تیپ اسپرت SR VC-Turbo است که پیش از این با موتور قدرتمندتر ۲۴۸ اسب بخاری به بازار عرضه می‌شد.

 

مشخصات فنی نیسان آلتیما

قدرت موتور ۲.۵ لیتری آلتیما در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک اندکی متفاوت است. در حالی که نسخه دیفرانسیل جلو ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، این عدد در نسخه چهارچرخ محرک به ۱۸۲ اسب بخار کاهش می‌یابد. با این حال، گشتاور هر دو نسخه تقریباً یکسان و معادل 244 نیوتن‌متر است. هرچند قدرت این موتور نسبت به موتور ۲ لیتری توربوشارژ کمتر است، اما مصرف سوخت پایین آن جبران کننده این موضوع است. به طور متوسط، آلتیما ۲.۵ لیتری دیفرانسیل جلو ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند که این عدد در نسخه چهارچرخ محرک به ۷.۸ لیتر می‌رسد.

 

پایان راه نیسان آلتیما

نیسان علیرغم حذف پیشرانه توربوشارژ از آلتیما، ادعا می‌کند موتور ۲.۵ لیتری جدید تعادل بهتری بین مصرف سوخت، قدرت و قابلیت هماهنگی با سیستم چهارچرخ محرک ایجاد می‌کند که اغلب خریداران به دنبال آن هستند. با این حال، با توجه به تحقیقات NHTSA در مورد خرابی‌های متعدد موتور توربوشارژ قبلی و گزارشات خاتمه تولید آلتیما در سال ۲۰۲۶، احتمال دارد دلایل دیگری نیز پشت این تصمیم نهفته باشد. به نظر می‌رسد نیسان با حذف این موتور، علاوه بر رفع مشکلات فنی، ممکن است بخواهد به چرخه عمر آلتیما پایان دهد.

 

امکانات رفاهی نیسان آلتیما 

نیسان برای جبران حذف پیشرانه توربوشارژ از آلتیما، نسخه‌ای ویژه و مجهز به نام «اسپشیال ادیشن» را برای مدل ۲۰۲۵ این خودرو عرضه کرده است. این نسخه با امکانات رفاهی و ظاهری جذاب، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی با آلتیما را ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های شاخص این پکیج می‌توان به نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، پشتیبانی از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت بی‌سیم، کنترل جداگانه هوای دو ناحیه خودرو و تزیینات داخلی به سبک فیبر کربن اشاره کرد. علاوه بر این، اسپویلر عقب و رینگ‌های مشکی ۱۷ اینچی ظاهری اسپرت‌تر به این نسخه از آلتیما بخشیده‌اند.

 

نظر دهید


در همین زمینه