شبکه‌های اجتماعی

عملکرد ناخوشایند مرسدس کلاس X در تست گوزن
روتیتر

بازار باغ پیکاپ‌ها سرانجام باعث شد کمپانی آلمانی مرسدس بنز نیز با تولید X کلاس وارد این بخش از بازار شود. به اعتقاد اشتوتگارتی‌ها X کلاس استانداردهای جدیدی را وارد دنیای پیکاپ ها کرده و می‌تواند با ویژگی‌های لوکسی که دارد گزینه‌ای جذاب برای افراد خاص پسند باشد.
به تازگی نشریه اسپانیایی km77 که به دلیل برگزاری تست گوزن (Moose Test) بر روی انواع خودروها مشهور است، به سراغ مرسدس بنز X کلاس رفته و عملکرد آن را در این تست ارزیابی کرده است.
برای برگزاری این تست، نمونه دو کابین X کلاس با پیشرانه دیزلی انتخاب شده است. این پیشرانه4 سیلندر توربو که توسط رنو توسعه یافته، در کنار یک جعبه‌دنده 6 سرعته و به لطف تجهیز به فناوری Matic4 هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آ‌‌ورد.
این پیکاپ لوکس حدود 2.1 تن وزن دارد و به دلیل این که مرکز ثقل بالایی دارد و از توزیع وزن مناسبی برخوردار نیست، نتوانسته در تست گوزن عملکرد چندان درخشانی از خود به نمایش بگذارد.
مرسدس بنز X کلاس تا سرعت 69 کیلومتر در ساعت نیز تحت کنترل بوده و علایمی از عدم تعادل یا واژگونی نشان نمی دهد. اما با افزایش سرعت به 70 کیلومتر در ساعت، با اولین مخروط برخورد می‌کند که به نظر می‌رسد این اتفاق به خاطر دخالت شدید سیستم کنترل پایداری پیش آمده است.
بنابراین X کلاس موفق به ثبت نهایت سرعت 69 کیلومتر در ساعت در تست گوزن این نشریه می‌شود. مقایسه جالب است بدانید میتسوبیشی L200 و فورد رنجر که از رقبای مستقیم X کلاس هستند، در همین تست به بیشینه سرعت 71 کیلومتر در ساعت دست یافته‌اند. البته رقیبی مثل تویوتا هایلوکس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به X کلاس داشته و تا سرعت 66 کیلومتر در ساعت پایداری خود را حفظ نموده است.
اگرچه مرسدس بنز X کلاس نتوانسته نمایش قابل توجهی در تست گوزن داشته باشد، اما در سوی مقابل ایمنی آن مثل سایر اعضای خانواده خود مثال زدنی بوده و موفق به کسب 5 ستاره از یورو ان‌کپ شده است. این در حالی است که همزاد ژاپنی آن یعنی نیسان ناوارا موفق به دریافت 4 ستاره از همین موسسه شده است.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه