شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات هیوندای
با فروش بیش از 1 میلیون خودرو در سه ماه گذشته

 

هیوندای با فروش 1021712 دستگاه خودرو در سه ماهه نخست امسال و رشد 13.2 درصدی فروش، رسما سامسونگ را پشت سر گذاشت و به سودده‌ترین شرکت سهامی عام کره جنوبی تبدیل شد.


این خودروساز در گزارش درآمد سه ماهه اول خود فاش کرد که درآمد حاصل از فروش آن در سه ماهه گذشته نسبت به 12 ماه قبل 24.7 درصد افزایش یافته است که به افزایش 86.3 درصدی سود عملیاتی کمک این خودروساز کمک می‌کند. این رشد سود، ناشی از افزایش فروش جهانی هیوندای در سه ماهه نخست سال 2023 است.


چند دلیل موجب این رشد درآمد در هیوندای شده است. برای نمونه، فروش SUV های هیوندای با افزایش همراه بوده و برند جنسیس نیز پیشرفت روز افزون داشته است. هیوندای همچنین در سه ماهه نخست امسال 66هزار اتومبیل الکتریکی فروخته است که بر اساس گزارش نشریه Korea Times، با رشد 48 درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.


هیوندای در این گزارش مالی خود اعلام کرده که فروش این شرکت در بازارهای خارج از کره جنوبی با رشد 10.7 درصدی همراه بوده و به فروش 830665 دستگاه دست یافته است، در حالی که در بازار داخلی کره‌جنوبی با رشد 25.6 درصدی موفق به فروش 191047 دستگاه خودرو شده است. هیوندای این افزایش فروش را ناشی از رشد تولید و تعادل در عرضه تراشه و قطعات دیگر در دنیا می‌داند.


این شرکت با همکاری شرکت SK On کره جنوبی در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای ایجاد یک کارخانه تولید باتری‌های الکتریکی در گرجستان است که پنجمین تامین کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان خواهد بود. هیوندای موتور و شرکت SK On در این سرمایه گذاری مشترک در مجموع 5 میلیارد دلار آورده داشته‌اند و هر یک 50 درصد از سهام این مجموعه را در اختیار دارند. پیش بینی می‌شود این سایت تولید باتری در نیمه دوم سال 2025 به بهره‌برداری برسد. این مجموعه توان تولید 35 گیگاوات باتری خودروی الکتریکی را در سال دارد که برای تولید 300هزار دستگاه خودرو کافی است.

 

نظر دهید


در همین زمینه