شبکه‌های اجتماعی

کاهش 90 درصدی سرمایه‌گذاری چینی‌ها در خودروهای الکتریکی

در یک سال گذشته

بر اساس تحقیقات شرکت پیچ‌بوک که در 14 ژوئن منتشر شده است سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی در چین نسبت به سال قبل یعنی ژوئن 2018 90 درصد کاهش پیدا کرده است و به زیر یک میلیارد دلار و چیزی درحدود 783 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که در همین بازه زمانی، در سال قبل از آن سرمایه‌گذاری این بخش نزدیک به 6 میلیارد دلار بوده است. به نظر می‌رسد خودروسازان چینی برای سرمایه‌گذاری در این بخش دچار تردید شده‌اند و نسبت به آینده آن امیدوار نیستند.
از سال 2014 میلادی، به سرعت شرکت‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی در چین رشد کرد و تعداد زیادی خودروی الکتریکی تاکنون به بازار معرفی شده است اما به نظر می‌رسد رشد فزاینده تنها در سایه حمایت‌های دولتی اتفاق افتاده است به طوری‌که در 2018 این سرمایه‌گذاری به اوج خود رسید و رکورد 7.7 میلیارد دلار را ثبت کرد.
دلیل اصلی برای کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی شرکت پیچ‌بوک کاهش حمایت‌های دولتی از تولید خودروهای الکتریکی اعلام شده است. از همین رو نرخ رشد خودروهای الکتریکی کاهش یافته است و قیمت این دسته از خودروها نیز در بازار این کشور افزایش یافته است و به طور طبیعی سرمایه‌گذاری در این بهش را تا 90 درصد کاهش داده است.
با توجه به فروش 92,000 دستگاه خودروی الکتریکی و هیبریدی در سال 2018 و با توجه به آمار منتشر شده تنها در سال 2019 با توجه به آن حجم سرمایه گذاری در سال قبل از آن تنها فروش این دسته از خودروها پنج درصد افزایش داشته و خودروسازان چینی را از سرمایه‌گذاری بیش‎‌تر در این حوزه منصرف کرده است.

نظر دهید


در همین زمینه