شبکه‌های اجتماعی

گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل بعدی فورد فوکوس

آیا پیشرانه‌های بنزینی به پایان راه رسیده‌اند؟


بر اساس گزارشی از اتوکار، فورد در حال فراهم‌ کردن مقدمات لازم برای معرفی نسل بعدی فوکوس است که شامل نسخه‌های هیبریدی نیز خواهد بود. طبق این گزارش به نظر می‌رسد نسخه قدرتمند و اسپرت RS این خودرو نیز در نسل بعدی با پیشرانه قوی‌تری عرضه شود. نسل بعدی هاچ‌بک قدرتمند فورد یعنی فوکوس RS که انتظار می‌رود در سال 2020 عرضه شود، بیش‌تر از 400 اسب بخار قدرت خواهد داشت. این در حالی است که نسل فعلی فوکوس RS به طور استاندارد 350 اسب بخار قدرت دارد که با انتخاب بسته‌ تقویتی Mountune این عدد به 370 واحد نیز می‌رسد. علاوه به پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر توربویی که در حال حاضر روی مدل RS عرضه می‌شود، نسخه بعدی این خودرو شامل یک نمونه هیبرید 48 ولت جدید نیز خواهد بود که علاوه بر کاهش آلاینده‌ها قدرت و عملکرد بهتری را در اختیار قرار می‌دهد.

ژنراتور/استارتر 48 ولتی که در نسخه هیبریدی این خودرو تعبیه خواهد شد، می‌تواند حدود 81 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر به سیستم انتقال قدرت خودرو اضافه کند که به این ترتیب گشتاور اتومبیل مورد بحث به حدود 571 نیوتن‌متر می‌رسد که در نوع خود عدد تحسین‌برانگیزی محسوب می‌شود. چنین بهینه‌سازی در گشتاور فورد فوکوس زمان شتاب‌گیری آن را بهبود خواهد بخشید.

فورد فوکوس RS از ابتدا تا کنون با جعبه‌دنده‌های دستی عرضه شده است و در نسل فعلی این خودرو نمونه شش سرعته این نوع جعبه‌دنده به کار رفته، اما ممکن است برای پاسخ‌گویی به تقاضایی که در بازارهای چین و آمریکا برای گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارد، امکان انتخاب نمونه دو کلاچه نیز در نسل بعدی فراهم شود. نسخه‌های پایه و استاندارد فورد فوکوس در نسل بعدی در مقایسه با مدل‌های فعلی کمی‌ بزرگ‌تر خواهند شد  که در نتیجه فضای بیشتری را هم برای سرنشینان و هم در قسمت بار در در اختیار قرار خواهد داد.

انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو استفاده از سیستم‌های انتقال قدرت هیبریدی در میان محصولات فورد گسترش یابد. این خودروساز آمریکایی در حال حاضر یک سوم از بودجه مربوط به پیشرانه‌های درون‌سوز را کاهش داده و این مبلغ را در توسعه خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایه‌گذاری می‌کند. برخی از محصولات پاک این شرکت در آینده شامل فورد F-150 هیبرید، فورد موستانگ هیبرید، یک شاسی‌بلند کوچک تمام‌الکتریکی و خودروهای هیبریدی خودران خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه