شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - وولینگ استارلایت
در دو نسخه EV و PHEV

 

هفته گذشته شرکت وولینگ تصاویر سدان جدید خود را بدون تصاویر داخلی منتشر کرد. حالا پس از گذشت یک هفته، این شرکت نمای کابین وولینگ استارلایت را نیز به نمایش گذاشت و رسما این خودرو را معرفی کرد.


نمای خارجی وولینگ استارلایت بسته به اینکه از چه قوای محرکه‌ای استفاده می‌کند، متفاوت است. نمونه تمام الکتریکی از جلوپنجره بسته بهره می‌برد و دیلایت‌های آن نیز به صورت L شکل و نازک بالای چراغ‌های اصلی کار شده اما نسخه پلاگین هایبرید از جلوپنجره‌ای مشبک با ورودی‌های سپر استفاده می‌کند و دیلایت‌های آن از نوع خطی است که توسط یک نوار نورانی به صورت عرضی به یکدیگر متصل شده‌اند. در دیگر نماها این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند و مشابه هستند. اگر کمی به نمای عقب دقت کنید، شمارا به یاد هیوندای سوناتا 2021 می‌اندازد که برعکس شده است. خریداران می‌توانند از پالت 6 رنگ وولینگ که شامل Star White, Star Violet, Star Phantom Green, Star Wild Gray, Star Curtain Black, Star Glow Curry می‌شود انتخاب مناسب خود را داشته باشند.


اگر دنبال کننده خودروهای چینی باشید مطلع هستید که تقریبا از ابتدای سال جاری، کابین محصولات جدید این شرکت‌ها به یک سمت رفته‌اند و آن نیز ساده سازی در اوج مدرن و تکنولوژیکال بودن است. کابین استارلایت نیز از این قضیه مستثنا نیست و با ورود به آن با یک داشبورد ساده که در مرکز آن یک نمایشگر بزرگ شناور سیستم اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر دیجیتال کوچکتر پشت فرمان، فرمان دی کات و کنسول میانی خلوت با تعداد کم دکمه‌های فیزیکی مواجه خواهید شد. وولینگ دو تم مشکی و شنی روشن را برای کابین در نظر گرفته است.


پشتی هر دو صندلی جلو در وولینگ استارلایت می‌تواند به صورت 180 درجه به عقب برود که با برداشتن پشت سری، تبدیل به یک تخت خواب راحت شود. فضای صندوق 540 لیتر است که برای دو چمدان 24 اینچ و دو جمدان 20 اینچ مناسب خواهد بود. نکته جالب توجه این است که یک فضای 33 لیتر مخفی نیز در کف وولینگ استارلایت تعبیه شده که در صورت لزوم می‌توان از آن استفاده کرد. وولینگ استارلایت در مجموع 14 فضای ذخیره سازی دارد.


از نظر ابعاد استارلایت 4835 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض، 1515 میلی‌متر ارتفاع و 2800 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


اطلاعات فنی دقیقی از وولینگ استارلایت منتشر نشده اما طبق شنیده‌ها نسخه EV از یک موتور 100 اسب‌بخار ساخت ESC10 و Qianyi Tech بهره می‌برد. نیرو بخش این موتور باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) است که توسط REPT و Heating Power تامین می‌شود.


نسخه PHEV وولینگ استارلایت از یک پیشرانه درونسوز 104 اسب‌بخار قدرت ساخت Liuzhou Saike Tech به همراه یک موتور الکتریکی ساخت 134 اسب‌بخار ساخت Inboer Electric Co بهره می‌برد. نیرو بخش موتور الکتریکی باتری LFP ساخت Zenergy و Huating Powerاست.

 

نظر دهید


در همین زمینه