شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اومودا الکتریکی
مدیران برند به موفقیت در دوران بعد از برگزیت خوشبین هستند

صنعت خودروسازی چین رقابت نزدیکی با ژاپن برای کسب عنوان بزرگ‌‌ترین صادرکننده خودرو در دنیا دارد. آن‌ها توانستند در طول سال ۲۰۲۳، بیش از یک میلیون خودر به روسیه و مکزیک بفرستند و هدف بعدی آن‌ها،‌ اروپا است. البته نفوذ چینی‌‌ها به قلب اروپا قرار است هم در خارج از خاک این قاره رخ دهد و هم از داخل آن چون چری قصد احداث و تاسیس حداقل دو کارخانه تولیدی را دارد.

یکی از تاسیسات تولیدی در داخل بریتانیا خواهد بود و کارخانه دوم نیز در بخش مهم دیگری از اروپا آغاز به کار خواهد کرد. فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی نوشته است که انتظار می‌رود تا پایان این دهه، هر دو کارخانه ساخته شده باشند و کار خود را شروع کنند. ویکتور ژانگ که مدیرعامل شعبه انگلیسی چری است به این رسانه گفته است که چری قصد دارد موفقیت هیوندای و کیا در بریتانیا را بازسازی کند. این دو برند کره‌ای در اواخر دهه ۸۰ وارد انگلستان شدند و اگرچه در آن زمان کم‌تر کسی آن‌ها را در این کشور می‌شناخت، اما اکنون نزدیک به ۱۰ درصد از فروش خودروهای جدید در انگلستان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

AutomobileFa Chery Built Factory In EU 14021016 003



هوندا در سال ۲۰۲۲ از بریتانیا خارج شد و کارخانه خود در منطقه سوییندون را بست که بخشی از این تصمیم به برگزیت مربوط بود. بی‌‌وای‌دی هم به دلیل مشابهی فعلا قصد تاسیس کارخانه اختصاصی خود در داخل انگلستان را ندارد. البته به نظر می‌رسد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیری بر عزم و اراده چری نگذاشته چون مدیران این برند معتقدند که حجم معاملاتی این بازار (۲ میلیون خودروی جدید خریداری‌شده در هر سال) به قدری بزرگ است که پاسخ‌گویی درست به نیازهای آن نیازمند یک کارخانه تولیدی مجزا و اختصاصی باشد. این کارخانه قرار است نسخه‌های راننده در سمت راست خودروهای چری را برای بازارهای انگلستان و ایرلند شمالی بسازد و همچنین، از احتمال صادرات بخشی از تیراژ آن به آفریقای شمالی، استرالیا و نیوزلند (که در آن‌ها هم راننده در سمت راست خودرو قرار دارد.) صحبت شده است. کارخانه دوم که در قلب اروپا ساخته خواهد شد نیز مسئولیت تولید نسخه‌های رایج برای سایر کشورهای اروپا را بر عهده خواهد داشت.

 

AutomobileFa Chery Built Factory In EU 14021016 003



چری در بهار پیش‌رو، اولین خودروهای تولیدانبوه برند جدید خود یعنی اومادا را به بازار انگلستان می‌فرستد. چند ماه بعد از آن نیز محصولات برند مرغوب جیکو از راه خواهند رسید. محصولات چری هم‌زمان با تحقیقات اتحادیه اروپا درباره کمک‌های دولت چین به برندهای خودروسازی این کشور وارد جاده‌های این قاره خواهند شد. اما مدیران چری می‌گویند که ما نباید چندان نگران بیش از حد ارزان فروختن محصولات چری در مقایسه با برندهای جاافتاده و معتبر اروپایی باشیم.

ویکتور ژانگ در رابطه با این موضوع به فایننشال تایمز گفت: «فکر نمی‌کنم که ما فقط به دنبال ترساندن دیگران با عنوان‌‌هایی مثل ارزان‌ترین قیمت باشیم. این چیزی نیست که ما می‌خواهیم به دست بیاوریم. ما فقط می‌خواهیم که محصولات خوب از برندهای خوب را عرضه کنیم.»

به جای ارائه قیمت‌های ارزان، چری قصد دارد با امتیازهای دیگری مثل گارانتی‌های ۷ ساله یا پوشش هزینه‌های باتری به مدت ۸ سال، مشتریان برندهای اروپایی را جذب کند.

نظر دهید


در همین زمینه