شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیکاپ BYD
ورود برند خوشنام چینی به سگمنت جدید

 

تصاویر پتنت جدید BYD که پیکاپ تنومند با نشان شرکت مادر را نشان می‌دهد به بیرون درز کرده است. با وجود اینکه این شرکت در سال جاری دو زیر برند Yangwang و Fang Cheng Bao را معرفی کرده اما می‌خواهد این پیکاپ را با نشان BYD به بازار عرضه کند.


بی‌وای‌دی اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نکرده اما رسانه‌های چینی مدعی شده‌اند که این خودرو سه ماهه چهارم به بازار عرضه خواهد شد و جزئی از سری Ocean این شرکت محسوب می‌شود. در خصوص قوای محرکه نیز این پیکاپ ابتدا به عنوان یک نمونه پلاگین هایبرید و سپس نمونه تمام برقی تولید می‌شود.


طبق تصاویر گرافیکی، در قسمت جلو پیکاپ BYD، چراغ‌ها و فریم دور آن شباهت بسیار زیادی به فورد F-150 دارد. جلوپنجره و نوشته بزرگ، گلگیرهای پف کرده، سپر بزرگ، روف ریل و سانروف از دیگر مواردی است که در این تصویر به خوبی دیده می‌شود. مطمئنا در آینده و انتهای کار، این خودرو زیباتر از آن چیزی که امروز در تصاویر می‌بینیم خواهد شد زیرا طراحی این پیکاپ بر عهده ولفگانگ ایگر طراح سابق و مشهور آئودی است.


پیکاپ بی‌وای‌دی نوامبر 2022 در حالیکه پوشش استتاری بسیار سنگینی داشت دیده شد و 13 ژوئن نیز یک ویدئو از آن منتشر شد. این پیکاپ بر اساس پلتفرم DM-p که زیربنای اکثر مدل‌های PHEV آفرود این شرکت است توسعه پیدا می‌کند.


رسانه‌های چینی می‌گویند به احتمال زیاد طول این خودرو 5.3 و ارتفاع آن نیز بیش از 1.8 متر خواهد بود. در خصوص اعداد نیز آنها حدس می‌زنند پیشرانه 1.5 لیتر توربو بنزینی 139 اسب‌بخار قدرت داشته باشد و دو موتور الکتریکی که در مجموع 489 اسب‌بخار تولید می‌کنند نیز آن را همراهی کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه