شبکه‌های اجتماعی

قیمت ۴.۵ میلیون دلاری برای لامبورگینی بلغاری
اتومبیل فارسی - Alieno Unum

5221 اسب‌بخار قدرت با 24 موتور الکتریکی

استارتاپ بلغارستانی Alieno از رندر‌های جدید خود رونمایی کرد. این شرکت که پیش از این یک محصول دیگر را تنها در سطح رندر معرفی کرده بود حالا جدیدترین هایپرکار خود که اعداد و ارقام و حتی رندر‌های عجیبی دارد را معرفی کرده است. این آش اینقدر شور است که حتی SP Automotive’s Chaos blush نیز در مقابل آن هیچ به حساب می‌آید. این مدل که در حال حاضر تنها یک رندر کامپیوتری محسوب می‌شود قرار است با 24 موتور الکتریکی و رانشگر‌های هوا عرضه شود. این شرکت امید دارد که این خودرو با چنین قوای محرکه‌ای به 584 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

شرکت Alieno سال 2015 تاسیس شد و اولین محصولی که معرفی کرد Arcanum در سال 2018 بود که تنها در همان سطح ماند و هیچگاه تولید نشد. این شرکت می‌گوید مدل جدید نیز از همان پلتفرم نمونه قبلی استفاده می‌کند و در اصل مدل‌های آینده نیز ساختار یکسانی با دیگر مدل‌ها خواهند داشت.

 

در اولین نگاه Unum کاملا یک لامبورگینی است که بدون مجوز در بازی GTA استفاده شده و با کمی تغییر سعی بر آن شده تا هویت جدیدی به آن ببخشند. طراحی بدنه مملو از خطوط تیز، حفره‌های ورودی‌ هوا و بالچه‌های آیرودینامیک است که آن را جدی و خشن نشان می‌دهد اما نبود ستون A خودرو Unum را بیشتر شبیه به یک پروژه دانشجویی CAD می‌کند.

 

انکو انچف رئیس طراحی Alieno در خصوص طراحی این خودرو می‌گوید: «ما برای طراحی در وهله اول از Xenomorph queen (شخصیتی در فیلم بیگانگان) و سپس از حشرات، بت موبیل‌ها و سخت پوستان الهام گرفته‌ایم.»

 

احمد مرچف بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت در بیانیه مطبوعاتی برند لامبورگینی را تحسین کرد و به صورت رسمی الگو برداری از این خودرو را تایید کرد و در ادامه افزود: «محبوب‌ترین سوپراسپرت با پیشرانه درونسوز برای من اونتادور با رنگ آبی آسمانی است. او اشاره داشت، اگر لامبورگینی سال 2015 نمونه‌ای الکتریکی از این خودرو ساخته بود قطعا آن را خریداری می‌کردم و چنین شرکتی را تاسیس نمی‌کردم.»

 

مدیرعامل Alieno در انتهای صحبت‌های خود اضافه کرد: «ما مدتی است که در فکر خرید و یا شراکت با برند لامبورگینی هستیم و البته در این مرحله، این تنها یک فکر خواهد بود که باید بیشتر روی آن کار کرد. من مطمئن هستم که فناوری‌ها و تکنولوژی‌های Alieno می‌تواند به توسعه محصولات لامبورگینی کمک کند.»

 

اگر همچنان با سخنان مرچف سرگرم نشدید هیچ موردی ندارد زیرا با مشخصات فنی ارائه شده قطعا سرگرم خواهید شد. این شرکت برای Unum دو قوای محرکه در نظر گرفته است که با نام‌های THF (مخفف The Heavenly Founder یا بنیانگذار آسمانی) و TRS (The Rocket Successor یا جانشین موشک) شناخته می‌شود. نسخه THF صرفا با برق و نسخه TRS با برق و رانشگر هوا کار می‌کند.

 

در این دنیای جذاب، نسخه THF دارای چهار خروجی است که سطح بندی آن به صورت زیر خواهد بود:

 

نسخه RP2 2610 اسب‌بخار، نسخه RP3 3481 اسب‌بخار، RP4 4.351 اسب‌بخار و RP5 5221 اسب‌بخار قدرت دارند. تمامی نسخه‌ها 8.880 نیوتن‌متر گشتاور دارند. اما این میزان خروجی چطور به دست خواهد آمد؟ به طور مثال نسخه RP2 از 12 موتور الکتریکی (3 موتور بر روی هر چرخ) و نسخه RP5 از 24 موتور الکتریکی (6 موتور بر روی هر چرخ) برای تولید چنین خروجی استفاده می‌کند. این بیشترین تعداد موتور بر روی یک وسیله نقلیه است.

 

مدل TRS مانند نسخه RP5 از 24 موتور الکتریکی به علاوه سیستم همکاری کننده اختاپوس Alieno استفاده می‌کند. این سیستم که از رانشگر‌ها که با پرینتر سه بعدی و از جنس تیتانیوم ساخته شده، برای حفظ طراحی خارجی زیر خودرو تعبیه شده‌اند. این شرکت یک پکیج با نام Alieno save me به Unum اضافه کرده است که با استفاده از رانشگر‌های هوا می‌تواند چسبندگی، پایداری و ترمزگیری را تقویت و در مواقعی مانند برف،یخ، آب و یا خاک شدید، آنها را از جلوی لاستیک‌ها پاک کند. تیم توسعه این خودرو پا را فراتر گذاشته‌اند و حالتی را در نظر گرفته‌اند که این سوپرکار به درون آب بیافتد؛ در این حالت هوای فشرده در کابین باعث خواهد شد تا این خودرو به زیر کشیده نشود و روی آب بماند.

 

هر دو تریم THF و TRS از پک باطری 800 ولت استفاده می‌کنند که از Graphene LiPo cells و Supercapacitors با سه ظرفیت ساخته شده‌اند که شامل 60 کیلووات ساعت (پک باطری ریس)، 120 کیلووات ساعت (پک باطری پیست محور ) و 180 کیلووات (پک باطری خیابانی) می‌شوند. نمونه مجهز به باطری بزرگتر با استفاده از شارژر ویژه Alieno DC2700 که به درخواست مشتریان ساخته خواهد شد تنها در 4 دقیقه به ظرفیت 100 درصد می‌رسد. 0 تا 80 درصد این خودرو نیز تنها 3.2 دقیقه زمان می‌برد که اگر مالک عجله داشته باشد می‌تواند از 0.8 دقیقه چشم پوشی کند.

 

طبق صحبت‌های مدیرعامل Alieno، مجوز خط تولید این خودروساز در Tuhovishta بلغارستان صادر شده است. این شرکت انتظار دارد تا هایپرکار خود را مابین 2024 تا 2027 به خیابان‌ها بفرستد و اعلام کرده که ارزش صبر کردن را دارد. در وب سایت این شرکت از سرمایه‌گذاران مشتاق دعوت شده تا در ازای دریافت 0.001 درصد از سهام شرکت مبلغ 900 یورو بپردازند تا به هدف خود برای جذب سرمایه که 9 میلیون یورو است برسند.

 

نظر دهید


در همین زمینه