شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایسوزو سری N
همراه با نسخه الکتریکی

 

نسل اول ایسوزو سری N که در بازار ژاپن و دیگر کشور‌ها با نام Elf به فروش می‌رسد، سال 1959 تولید شد و حالا پس از گذشت 64 سال به نسل هفتم رسیده است. نسل ششم این کامیونت 17 سال بر روی خط تولید قرار داشت و حالا با معرفی نسل هفتم بازنشسته خواهد شد.


نسل هفتم نه تنها از نظر طراحی خارجی بلکه از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز ارتقا پیدا کرده که برای اولین بار بر روی یک کامیونت ژاپنی دیده می‌شود. ایسوزو در کنار معرفی نسخه دیزل، یک نسخه الکتریکی نیز از سری N جدید معرفی کرده است.


نمای جلو ایسوزو الف تغییر بسیار شگرفی داشته و همزمان با حفظ اصالت چراغ‌های جلو که حالا مجهز به دیلایت و تکنولوژی LED هستند از جلوپنجره‌ای استفاده می‌کند که آن را روی D-Max دیده‌ایم. داخل کابین نیز به روز رسانی‌های عمده‌ای صورت گرفته که با یک نگاه متوجه آن خواهید شد. غربیلک فرمان، کلاستر، کنسول میانی و داشبورد از نو طراحی شده‌ تا در عین جذابیت بصری بر روی افزایش راحتی و کاهش خستگی راننده تمرکز داشته باشد.


تغییرات فنی که بر روی این کامیونت انجام شده معطوف به گیربکس 9 سرعته دوکلاچه هوشمند جدید ایسوزو موسوم به ISIM می‌شود. این شرکت می‌گوید، اگر این گیربکس با پیشرانه 4JZ1 سینک شود مصرف سوخت کمتری به ارمغان می‌آورد. این گیربکس به واسطه پایین نگهداشتن دور پیشرانه صدا و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و تعویض دنده‌ها با آن بدون افت گشتاور و سریعتر انجام می‌شود.


از جمله سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای که ایسوزو برای این کامیونت‌ها در نظر گرفته است می‌توان به stereo camera، رادار برد کوتاه، مانیتور وضعیت راننده، سیستم ترمز پیشگری از برخورد، سیستم نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.


Elf BEV اولین محصول الکتریکی ایسوزو است که به اعتقاد این شرکت باعث پیشرفت و تسریع الکتریکی سازی در خودروهای تجاری خواهد شد. حداکثر 5 بسته باطری 20 کیلووات ساعت بر روی این خودرو قرار می‌گیرد که فعلا رنج پیمایش آن مشخص نشده است.


سری elf/N سال جاری در ژاپن به قیمت 47.200 دلار عرضه خواهد شد و سری F نیز سال بعد عرضه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه