مینی ون برقی ایران خودرو دیزل
اتومبیل فارسی - مینی ون برقی K3 ایران خودرو دیزل
در نمایشگاه حمل و نقل شهری به نمایش درآمد

 بازار ون‌ها و همچنین وانت‌های کوچک در حال رشد است. ایران خودرو دیزل نیز برای اینکه از این غافله عقب نماند به تازگی در نمایشگاه حمل و نقل تهران مینی ون برقی خود را به نمایش گذاشت. این مینی ون برقی که ایران خودرو دیزل K3 نام‌گذاری شده و قرار است با این نام به بازار عرضه شود. اما اصالت و مشخصات فنی مینی ون برقی K3 چیست؟ ایران خودرو دیزل یکی از شرکت‌هایی است که حضور خودروهای تجاری برقی در سطح شهر را به واقعیت تبدیل کرده و اتوبوس برقی این شرکت در کرج و اراک در حال استفاده است. با رشد آنلاین‌ شاپ ها و همچنین ارسال محصولات پستی خصوصی و دولتی انتقال بار با این دست از خودروها در حال رشد و به نوعی تقلید از DHL شرکت بزرگ ارسال محصولات پستی به حساب می‌آید.

ابعاد و اندازه مینی ون برقی K3

مینی ون برقی K3 در اصل همان جینهو EV48 است چینی است که از نظر ابعاد و اندازه در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4860، 1750 و 1990 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن 3160 میلی‌متر است. قسمت بار این مینی ون برقی 6.2 مترمکعب فضا داشته و وزن خالص این خودرو تجاری 1495 کیلوگرم است. بر اساس آمار رسمی شرکت 1375 کیلوگرم را مینی ون K3 قادر است حمل کند. مینی ون جینهو EV48 دارای یک در عقب و یک در جانبی برای قسمت بار است و قسمت سرنشینان با جداکننده تفکیک شده است.

 

 

مشخصات فنی مینی ون برقی K3 ایران خودرو دیزل

حداکثر قدرت پیشرانه برقی این خودرو 60 کیلووات و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، این خودرو تمام برقی به باتری لیتیومی مجهز است که با این باتری و پیشرانه 275 کیلومتر با یکبار شارژ می‌پیماید. این باتری در کمتر از یک ساعت با شارژر سریع شارژ خواهد شد.
از دیگر مشخصات و امکانات ون برقی K3 محصول ایران خودرو دیزل می‌توان به سنسور گرمایش باتری، سوکت‌های شارژ سریع و برق شهری، سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و محور عقب از سیستم تعلیق فنر صفحه‌ای یک‌تکه، ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه‌ای محور عقب، رینگ فولادی و تایرهای 14 اینچی اشاره کرد. مینی ون برقی K3 ایران خودرو دیزل به سنسور دنده عقب، دوربین عقب، یادآوری باز بودن درهای قسمت بار، سیستم سنجش فشار باد تایرها، کف فایبرگلاس قسمت بار، نور قسمت بار، دوربین قسمت بار مجهز است. از نکات جالب این خودرو تجاری حذف کلاسترهای کلاسیک و جایگزینی آن با نمایشگر کوچکی است که صرفا برخی اطلاعات ساده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه بر این نمایشگر 10 اینچی مولتی مدیا نیز برای مینی ون برقی K3 تعبیه شده است.

 

AutomobileFa IKCO Mini Van K3 14030714 005


شبکه‌های اجتماعی