شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فردا دیزل FD480I-FD520II
کشنده‌ و خودروهای سنگین جدید در راه ایران

 

شرکت فردا دیزل، از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فردا که تا کنون به خاطر مونتاژ و فروش خودروهای سواری شهرت یافته، قصد دارد با همکاری هلدینگ سانی به حوزه خودروهای تجاری باری و خودروهای راهسازی وارد شود. بر اساس خبرهایی که به دست اتومبیل فارسی رسیده، فردا دیزل از سال آینده عرضه کشنده‌های سانی را آغاز می‌کند.


درباره سانی

شرکت صنایع سنگین سانی، یک شرکت چینی چندملیتی تجهیزات سنگین است که دفتر مرکزی آن در شهر چانگشا قرار دارد. سانی به عنوان سومین تولیدکننده جهان و بزرگترین شرکت چینی در این صنعت شناخته می‌شود. علاوه بر خودروهای تجاری باری ماننده کشنده و کامیون، سانی به ساخت نیروگاه‌های بادی، لودرهای چرخ‌دار، جرثقیل، بیل مکانیکی و محصولات دیگر در صنایع سنگین مشغول است.


شرکت سانی در کشورهای مختلفی از جمله استرالیا، بلاروس، برزیل، کانادا، آلمان، هند، اندونزی، قزاقستان، روسیه، اوکراین و آمریکا زیرساخت‌های تولیدی دارد.


کشنده سانی جیانگشان دی13 (Sany Jiangshan D13)

در میان محصولاتی که فردا دیزل برای بازار ایران در نظر گرفته، کشنده سانی جیانگشان خودنمایی می‌کند. محصول سال 2021 سانی که در دو نسخه 2×4 و 6×4 وارد بازار ایران خواهد شد. سانی جیانگشان در چین با موتورهای با بازدهی متنوع عرضه می‌شود، اما ظاهرا فردا دیزل نسخه میان رده آن را برای ایران برگزیده است.


با وجود اینکه برخی از نسخه‌های کشنده سانی جیانگشان به موتور با تکنولوژی Deutz آلمان مجهز هستند، فردا دیزل نسخه 6×4 سانی جیانگشان را با یک موتور 12.5 لیتری ویچایی (Weichai) با توان 487 اسب بخار و کد WP13.500 و نسخه 2×4 را با موتور 13 لیتری با کد D13C6-480E0 که توسط کونشان سانی پاور (Kunshan Sany power) تولید می‌شود، در ایران عرضه خواهد کرد. هر دو نسخه با جعبه دنده 12 سرعته دستی فست در ایران عرضه می‌شود و توان یدک‌کشی آن‌ها به ترتیب 40 و 34 تن است.


محصولات سانی در کارخانه شرکت فردا دیزل واقع در منطقه ویژه سلفچگان مونتاژ خواهد شد. گروه خودروسازی فردا قصد دارد محصولات سانی را از سال 1401 در بازار ایران عرضه کند. بر اساس آنچه در وبسایت این شرکت درج شده، نخستین محصول این شرکت لودر چرخ لاستیکی خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه