شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی
توسط یک منبع آگاه

 

دیروز اولین مرحله ثبت نام وارداتی‌ها انجام شد و حالا یکی از منابع آگاه در وزارت صمت جزییات اولین عرضه وارداتی‌ها را مشخص کرده است.


شنیده‌ها از یک منبع آگاه در وزارت صمت حاکی از آن است که اولین عرضه وارداتی‌ها در سامانه یکپارچه مختص به نشان های چانگان، فیات و هیوندای خواهد بود. براساس اطلاعات غیر رسمی از این منبع آگاه، مدل های چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، هیوندای الانترا، فیات ۵۰۰ و فیات تیپو خودروهایی هستند که برای اولین عرضه وارداتی‌ها در نظر گرفته شده‌اند.


گویا تعدادی از این خودروها هم اکنون در گمرکات کشور هستند و بخش قابل توجهی از این خودروها در مسیر ایران. این خودروها به عنوان اولین وارداتی‌ها پس از ممنوعیت به ایران می‌آیند و سرآغاز فصل جدید واردات خودرو خواهند بود. در ادامه باید دید چه تعدادی از این خودرو‌ها در مرحله اول عرضه خواهند شد و تأثیر این عرضه بر بازار چه خواهد بود.


به نوشته اسب بخار، اگرچه مدل عرضه وارداتی‌ها پر از ابهام است و عموم مردم نسبت به این عرضه گیج شده‌اند، اما عرضه سریع اولین وارداتی‌ها می‌تواند ذهنیت مثبت‌تری را برای مردم ایجاد کند. عرضه سریع وارداتی‌ها می‌تواند ابهام‌ها در مورد قیمت گذاری و هزینه های گمرکی را هم واضح تر کند و بازار را برای عرضه های بعدی آماده تر نماید.


براساس شنیده‌ها گویا مدل‌های چینی کم‌ترین چالش را در تأمین و بحث تحریم‌ها دارند و بر همین اساس، سایپا از باقی واردکنندگان چند قدم جلوتر است. به همین دلیل، پیش بینی می‌شود در عرضه‌های نخست چانگان بیش ترین سهم را داشته باشد. مسئولان وزارت صمت باید این مورد را هم در نظر داشته باشند که امروز بازار بیش‌تر تشنه وارداتی‌های غیر چینی است و وزارت صمت باید زودتر پای غیر چینی‌ها را به بازار تشنه باز کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه