شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل

کامیونت آترین پلاس با دوربین ۳۶۰ درجه وارد بازار می‌شود


توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل ابتدای امسال از معرفی و رونمایی محصولات جدید این شرکت در ستل جاری خبر داده بود و حالا این کامیونت چندمین محصول ایران خودرو دیزل است که در سال جاری رونمایی می‌شود. کامیونت آترین پلاس، در حقیقت نسخه ریبج شده فوتون آئومارک M4 است که با ویژگی‌های جالب توجه در بازار ایران عرضه خواهد شد.


کامیونت آترین پلاس، به یک موتور ساخت کامینز  مجهز شده که ۳.۸ لیتر حجم دارد. این موتور ۴ سیلندر دیزلی که به سیستم‌های توربوشارژ و اینترکولر مجهز است، توان تولی  ۱۵۴ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۲۶۰۰ دارد. همچنین گشتاور این پیشرانه به ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این ارقام نشان می‌دهد موتور استفاده شده در آترین پلاس دقیقا همان چیزی است که در کامیونت جک ۶ تن استفاده شده است. آترین پلاس به با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی ساخت ZF در ایران عرضه خواهد شد.


به گفته مدیرا ایران‌خودرو دیزل، فاصله عرضی در نظر گرفته شده برای شاسی این‌ کامیونت از نمونه‌های موجود در بازار بیشتر در نظر گرفته شده تا دست مشتری‌ها برای انتخاب و ساخت کاربری مناسب باز‌تر باشد. همچنین ترمز‌های در نظر گرفته شده برای آترین پلاس در هر چهار چرخ از نوع دیسکی است.


کامیونت آترین پلاس، در بازار ایران با کابین خواب‌دار عرضه خواهد شد. در این خودرو نیز درست مشابه کامیونت فورس، یک تخت خواب ثابت و یک تخت خواب جمع شونده تعبیه شده تا فضا برای استراحت سرنشین‌های خودرو فراهم باشد. دوربین ۳۶۰ درجه برای بررسی لحظه‌ای محیط اطراف، کروز کنترل و همچنین صفحه کیلومتر دیجیتالی، از ویژگی‌هایی است که آترین پلاس را از دیگر رقبا خود در بازار ایران متمایز می‌کند.


ایران خودرو دیزل امروز همزمان با رونمایی از این محصول اعلام کرد فروش آترین پلاس ۶ تن همزمان با معرفی آترین پلاس ۸ تن در آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد. آترین پلاس احتمالا با قیمتی در محدوده ۱ میلیارد تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

 

نظر دهید