شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا
مرور اسناد افشاشده نشان داد

 اسناد افشاشده جدید از فشار چندین خودروساز از جمله تویوتا، جگوار لندروور و نیسان به دولت بریتانیا برای تضعیف یا تعویق قوانین و نیازمندی‌های اجباری مربوط به خودروهای الکتریکی خبر می‌دهند.


لابی‌گری‌های این خودروساز‌ها زمانی افشا شد که پاسخ آن‌ها به نگرانی‌های دولت با یک خبرگزاری تخصصی صنعت خودرو یعنی Fast Charge به اشتراک گذاشته شد. اگرچه در این اسناد و مدارک، بخش‌های حذف‌شده زیادی در متون مربوط این برندها دیده می‌شود اما برخی از استدلال‌های آن‌ها نیز قابل مشاهده است. اکثر این دلایل در برابر برنامه اولیه دولت انگلستان مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰ مطرح شده‌اند.



به عنوان مثال، تویوتا در پاسخ به این برنامه‌ها گفته که «به شدت نگران» اهداف انتخابی بریتانیا تا سال ۲۰۲۷ است. این خودروساز ژاپنی ادعا کرده که «این نیازمندی‌ها برای خودروسازانی مثل تویوتا بسیار چالش‌برانگیز است» و از احتمال خسارات مالی و صدمات جبران‌ناپذیر به تصویر برند صحبت کرده است. تویوتا همچنین درخواست به تاخیر انداختن ممنوعیت خودروهای با سوخت فسولی را مطرح کرده تا بتواند برای مدت بیشتری از کارخانه تولید خودروهای هایبریدی خود در دربی‌شایر محافظت کند.

 

AutomobileFa Jaguar Land Rover 14021021



گاردین در گزارش اختصاصی خود نوشته که جگوار لندروور نیز ادعا کرده که «خودروسازان بسیاری با اهداف اعلام‌شده توسط دولت مشکل دارند و آن‌ها نسبت به دستیابی به این اهداف اصلا مطمئن نیستند.» گروه JLR همچنینن گفته که این اهداف «در سطوح غیرقابل دستیابی» تعریف شده‌اند و رسیدن به آن‌ها عملا غیرممکن است. گفته شده که در کنار این دو خودروساز، نیسان و استلانتیس نیز تقاضای تاخیر در عملی شدن این نیازمندی‌ها را مطرح کرده‌اند.



تام رایلی، نویسنده وبسایت Fast Charge در مقاله خود نوشته است: «مشخصا بسیاری از خودروسازها اگرچه در ظاهر و محافل عمومی به دنبال گذر به دوران خودروهای الکتریکی هستند، اما در محیط‌های خصوصی خود هنوز نگرانی‌ها و شک و تردیدهای بسیاری درباره دوران گذار دارند. تقابل این نگرانی‌ها با آغاز شدن ممنوعیت‌های جدید از ژانویه جالب و دیدنی خواهد بود.»

 

AutomobileFa 2023 Nissan Ariya 14021021



اگرچه دولت بریتانیا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۵ به تعویق انداخته اما آن را منوط به این شرط کرده که ۲۲ درصد از خودروهای جدید فروخته‌شده در سال ۲۰۲۴ باید از گروه خودروهای بدون آلایندگی (zero-emissions) باشند و این رقم باید تا سال ۲۰۳۰ به عدد ۸۰ درصد برسد. اگرچه کمپانی‌های متعددی درباره دست‌نیافتنی بودن این اهداف صحبت کرده‌اند، اما در مقابل نیز خودروسازهایی وجود دارند که حمایت خود از قوانین جدید را اعلام کرده‌اند.



تسلا و فورد به عنوان مثال، گفته‌اند که دولت باید خودروسازها را به فروش خودروهای الکتریکی بیشتر مجبور کند. فولکس‌واگن نیز گفته اهداف مطرح‌شده توسط دولت «کمی جاه‌طلبانه اما در کل دست‌یافتنی» است.

نظر دهید


در همین زمینه