شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا پرولوگ 2024
تمام الکتریکی

 

در حالی که هاچ‌بک الکتریکی و کوچک هوندا یعنی e در آمریکا عرضه نمی‌شود، در آینده نچندان دور هوندا گزینه‌ بزرگتری را به جای آن عرضه می‌کند. با پرولوگ شاسی بلند تمام الکتریکی هوندا که بر پایه پلتفرم GM BEV3 جنرال موتورز با باطری‌های Ultium این شرکت توسعه پیدا کرده آشنا شوید. این خودرو هیچ شباهتی به کدیلاک لریک و شورولت بلیزر EV که بر پایه همان پلتفرم و معماری ساخته می‌شوند نخواهد داشت.

طراحی پرولوگ توسط بخش آمریکایی هوندا در لس‌آنجلس انجام شده و در لاین‌آپ هوندا بالای CR-V و پاسپورت قرار می‌گیرد. پرولوگ از فاصله بین دو محور 3094 میلیمتر بهره می‌برد که در مقابل CR-V جدید با 2701 و پاسپورت با 2820 میلیمتر فضای پا بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به صورت کلی این خودرو از 4877 میلیمتر طول، 1989 میلیمتر عرض، 1643 میلیمتر ارتفاع بهره می‌برد.

طراحی خودرو که هوندا آن را neo-rugged می‌خواند همراه با رنگ ویژه و خاص موسوم به North Shore Pearl بسیار چشم نواز و زیبا است. پشت خودرو خبری از آرم همیشگی H خبری نیست و حالا تایپوگرافی برجسته HONDA جایگزین آن می‌شود. از دیگر بج‌های پشت خودرو می‌توان به Elite که احتمالا نشان دهنده تریم و 4WD که وجود دو موتور را تایید می‌کند اشاره کرد. اگر به طراحی نمای عقب توجه کنید مطمئنا شباهت‌هایی با رنجروور ایووک پیدا می‌کنید.

مانند بسیاری از خودروهای روز، داخل کابین از دو صفحه نمایش بزرگ بهره می‌برد که یکی از آنها با سایز 11.3 اینچ متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی است و دیگری با سایز 11 اینچ در پشت فرمان قرار دارد. سیستم کنترل تهویه مطبوع خودرو همچنان از کنترلگر‌های فیزیکی بهره می‌برد.


هوندا ماه آینده جزئیات بیشتری از خروجی و قوای محرکه پرولوگ و همینطور زمان عرضه و قیمت منتشر خواهد کرد.

 

نظر دهید