شبکه‌های اجتماعی

شارژری عجیب برای خودروی الکتریکی
روتیتر

یک شرکت استارتاپی انگلیسی اقدام به ساخت نوعی شارژر خودروهای برقی کرده است که در زمین فرو می‌روند و هنگام نیاز، بیرون می‌آیند.
اغلب خودروسازان بزرگ در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه خودروهای برقی(EV) هستند و به نظر می‌رسد خودروهای بنزینی در آینده نزدیک جای خود را به خودروهای الکتریکی خواهند داد. این حجم از توسعه خودروهای برقی نیازمند ایجاد شبکه شارژ، به مانند پمپ‌های بنزین است تا صاحبان خودروهای برقی در سطح شهرها امکان شارژ خودروهای خود را داشته باشند.
این دستگاه به طور خاص برای 43 درصد از جمعیت بریتانیا طراحی شده است که خودروهای خود را در خیابان پارک می‌کنند.
این ایستگاه شارژ جالب 5.8 کیلوواتی، هنگامی که توسط یک برنامه همراه اندروید یا iOS فعال شود، به ارتفاع 875 میلی‌متر از زمین بیرون می‌آید. در این زمان راننده خودروی برقی می‌تواند از همان کابل‌های هوشمند رایج موسوم به "SmartCable" برای شارژ خودروی خود استفاده کند.
هنگامی که کابل شارژ از دستگاه جدا شود، شارژ مجددا به درون زمین فرو می‌رود تا در فضای پارکینگ‌ها مانع نباشد.شرکت سازنده می‌گوید که این شارژر برای نصب، تنها به چاله‌ای با عمق 405 میلی‌متر نیاز دارد، چرا که دستگاه از فناوری تلسکوپی بهره می‌برد و متشکل از 3 قسمت متصل است.
این راه‌حل برای 90 درصد از پارکینگ‌ها مناسب است و اگر در همه پارکینگ‌های خیابانی نصب شود، به احداث ایستگاه‌های مخصوص شارژ خودروهای برقی نیازی نخواهد بود. از آنجایی که این سیستم از کابل هوشمند (SmartCable) استفاده می‌کند، رانندگان خودروهای برقی می‌توانند علاوه بر این سیستم، از ایستگاه‌های شارژ کنونی هم بدون نیاز به حمل کابل‌های اضافی برای اتصال استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا

نظر دهید


در همین زمینه