شبکه‌های اجتماعی

سرمایه‌گذاران ماجراجو به دنبال چه موضوعاتی می‌روند؟

بررسی شباهت ارزدیجیتال و اتومبیل کلاسیک در سودآوری

مقایسه بیت‌کوین و اتومبیل‌های کلاسیک کار چندان آسانی نیست، اما در برخی موارد اشتراک‌هایی دارند: هر دو کم‌یاب و مورد توجه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ماجراجو هستند. زمانی که کم‌یاب بودن و اشتیاق، هر دو را کنار هم بگذاریم با گذشت زمان سود نجومی به دست می‌آید.
در این جا آماری که توسط وب‌سایت مانی‌سوپرمارکت استخراج شده رابطه بین نادر بودن و سود سرمایه‌گذاران حوزه اتومبیل‌های کلاسیک را تایید می‌کند:
فراری 250 GTO در سال 1962 ساخته شده و در مجموع تنها 36 دستگاه از آن به تولید رسیده است. نسخه‌ای ویژه از آن که به طور اختصاصی برای استرلینگ موس یکی از چهره‌های سرشناس تاریخ فرمول 1 ساخته شده بود در یک حراجی در سال 2012 به قیمت حیرت‌انگیز 38،115,000 دلار به فروش رسید
مرسدس‌بنز W196 یکی از اتومبیل‌های پرافتخار مسابقات فرمول 1 است که از 12 مسابقه‌ای که در آن شرکت جسته در 9 مورد عنوان برنده را از آن خود کرده است. این اتومبیل در سال 2013 برای فروشنده خود مبلغ 29,600,000 دلار را فراهم‌آورد.
جگوار تایپ D قهرمان سال‌های 1955،  1956 و 1957 مسابقات لمان حتی بدون در نظر گرفتن قیمت سرسام‌آور 21,780,000 دلاری که در یک حراجی در آگوست 2016 به ثبت رساند، اتومبیلی به یاد ماندنی است.
به نظر می‌رسد این سه اتومبیل کلاسیک مالکان اولیه خود را به ثروت‌های کلانی رسانده‌اند. سخن‌گوی وبسایت مانی‌سوپرمارکت (MoneySupermarket.com) در مورد مجموعه‌داری اتومبیل‌های کلاسیک معتقد است: "جمع‌آوری کلکسیون اتومبیل‌ صنعتی قدرتمند است، هم برای علاقه‌مندان آن و هم برای افرادی که به دنبال راهی هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری هستند." او همچنین در مورد نحوه انتخاب اتومبیل مناسب سرمایه‌گذاری اضافه می‌کند: " دنبال کردن این که کدام اتومبیل با بیشترین افزایش سالانه به فروش می‌رسند، روش مهمی برای هر دو گروه است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران این حوزه با رضایت کامل از حراجی‌ها خارج شوند و علاقه‌مندان این اتومبیل‌ها نیز پیوسته نگاهی به اتومبیل رویایی خود داشته باشند."
جمع‌آوری بیت‌کوین نیز صنعتی قدرتمند محسوب می‌شود که سودهای هنگفتی را به سرعت نصیب بسیاری از سرمایه‌گذاران خود کرده است. حداقل آن‌ دسته از سرمایه‌گذارانی که پول خود را، هنگامی که بیت‌کوین کسرکوچکی از ارزش امروز را داشت به شکل ارز دیجیتالی درآورده‌اند به این سودهای کلان رسیده‌اند.
شباهت دیگری که میان اتومبیل‌های کلاسیک و بیت‌‌کوین وجود دارد، محدودیت منابع است. هم‌زمان تبلیغ فراوانی برای ارز رمزها و وعده‌های آن‌ها برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جهانی وجود دارد، اما با این حال تبلیغات هرگز نباید جای تصمیم و کوشش‌های منطقی را بگیرد. سودهای کلان همواره با ریسک بالا همراه بوده‌اند که می‌تواند منجر به ضررهای سنگین شود. به ویژه برای افرادی با  هیجان‌های بی‌دلیل خود، دیرهنگام وارد این گونه بازی‌های سرمایه‌گذاری می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه