شبکه‌های اجتماعی

تبادل اطلاعات محصولات آئودی با محیط

چراغ‌های باهوش راهنمایی

 سامانه اطلاعات چراغ راهنمایی آئودی که به طور خلاصه TLI خوانده می‌شود، اکنون در 10 شهر آمریکا فعال شده و قابل استفاده است. این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعدادی از خودروهای 2017 و 2018 این شرکت اکنون می‌توانند در شهرهای کانزاس‌سیتی از ایالت کانزاس و فونیکس در آریزونا نیز از  سیستم TLI استفاده کنند. پیش‌تر امکان استفاده از این سیستم در شهرهایی همچون لاس‌وگاس، پورتلند، دالاس و هوستون فراهم شده بود. آئودی مدعی است که 2،250 تقاطع در سراسر آمریکا با سیستم TLI هماهنگ شده و به درستی کار می‌کنند.

 

نحوه کار این سامانه به این صورت است که چراغ‌های راهنمایی با استفاده از اینترنت 4G LTE خودروها، اطلاعات لحظه‌ای را تبادیل می‌کنند و در داشبورد یا سیستم هدآپ خودروها، وضعیت چراغ‌ راهنمایی را نمایش می‌دهند. این سیستم همچنین به راننده خودرو، زمان تغییر وضعیت چراغ‌ها را به صورت شمارش معکوس اطلاع می‌دهد. ممکن است کارکرد این سیستم کمی ساده به نظر برسد و چندان مهم جلوه نکند، اما باید در نظر داشت که در طول فرآیند آزمایش این برنامه قدم‌های مهمی در زمینه توسعه خودروهای آنلاین و در ارتباط برداشته شد. در حالی که چنین اقدامی از سوی آئودی یک رویداد پیش‌گامانه در ارائه فناوری‌های این چنینی در آینده محسوب می‌شود، این شرکت معتقد است که سیستم TLI به کاهش میزان استرس توقف در ترافیک کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

لاس‌وگاس اولین شهری بود که در آمریکا برای آزمایش این فناوری از سوی آئودی کاندید شد. از آن جایی که درصد قابل توجهی از چراغ‌های راهنمایی این شهر توسط یک مرکز کنترل و مدیریت می‌شوند، لاس‌وگاس یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای تست چنین برنامه‌ای محسوب می‌شد. آئودی به طور فعال و پیوسته در طرح‌های مدیریت شهری در سامرویل نزدیک بوستون در ایالت ماساچوست شرکت دارد. این شرکت به همراه توسعه‌دهندگان محلی و سازمان‌های مرتبط بر طراحی و توسعه فناوری‌های متمرکز است. به عنوان مثال با ایجاد ارتباط بین خودروها با محیط اطراف مانند چراغ‌های راهنمایی می‌توان جریان ترافیک را بهبود بخشید یا به کمک سیستم‌های پارک خودکار فضای لازم برای جابجایی‌های شخصی می‌تواند کاهش یابد.

نظر دهید


در همین زمینه