شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شاهین پلاس اتوماتیک
ایران خودرو اعلام کرد

 شرایط فروش و قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد. قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک برای مردادماه  757 میلیون و 827 هزار تومان است. همچنین مبلغ پیش پرداخت معادل 370 میلیون تومان تعیین شده است و زمان تحویل بهمن و اسفند 1403 خواهد بود.

پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادي سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودروي شاهین با گیربکس اتوماتیک (CVT) اقدام نموده و در تاریخ 1403/05/24 پیامک به ایشان ارسال میگردد می رساند، امکان واریز وجه و ثبت نام از تاریخ 1403/05/27 جهت محصول جدید شاهین پلاس اتوماتیک مطابق شرایط ذیل اعلام میگردد.

 

شرایط فروش شاهین پلاس اتوماتیک + قیمت نهایی

AutomobileFa ShahinPlusAT1 sale 14030525

 

مشخصات فنی شاهین پلاس اتوماتیک

شاهین پلاس اتوماتیک در بخش قوای محرکه و جعبه دنده در واقع همان تارای اتوماتیک ایران خودرو است زیرا از همان پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس تارا محصول ایران خودرو استفاده می‌کند. این موتور با نام ME16 در شاهین پلاس اتوماتیک به کار رفته است. همانطور که احتمالا می‌دانید، پیش از تحریم‌ها و خروجی شرکای خارجی خودروسازان داخلی از ایران، شرکت سایپا و ایران خودرو هر دو امتیازهای لازم برای تولید این پیشرانه را که در محصولات پژو و سیتروئن به صورت مشترک استفاده می‌شود دریافت کرده بودند و حال نیز این پیشرانه در دو محصول شاهین پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک در حال استفاده است.

شاهین پلاس اتوماتیک مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار و 150 نیوتن‌متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق جلوی شاهین پلاس از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع یکپارچه با محور پیچشی است.

نظر دهید


در همین زمینه