شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پارس خودرو سهند
شرایط پیش‌فروش سهند S و اطلس G بدون اعلام قیمت
 
 

گروه خودروسازی سایپا به تازگی طرح پیش فروش دو محصول اطلس G و سهند S را اعلام کرده است. در این طرح پیش فروش، اطلس G با پیش پرداخت ۲۰۲ میلیون تومانی و سهند S با پیش پرداخت ۲۳۱ میلیون تومانی عرضه شده است. نکته قابل توجه این طرح فروش این است که قیمت سهند در این طرح و حتی در طرح فروش فول‌العاده اعلامی در فروردین ماه ۱۴۰۳ عنوان نشده است و این خودروسازُ اطلس و سهند را در طرح پیش فروش جدید خود بدون اعلام قیمت به فروش می‌رساند.

 

نکته بسیار مهم و قابل توجه دیگر در این طرح، موعد تحویل خودروهای ثبت نامی است که هفته چهارم دی تا اسفند ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است و قیمت نهایی اطلس G و سهند S نیز در زمان تحویل مشخص خواهد شد. این مساله به این معنی است که متقاضیان خودرویی را پیش خرید می‌کنند که هیچ اطلاعی از قیمت نهایی و قطعی آن ندارند و در زمان تحویل (یعنی پایان سال ۱۴۰۳) باید تکمیل وجه را با قیمت به‌روزی که گروه خودروسازی سایپا در زمان ارسال دعوتنامه تکمیل وجه اعلام خواهد کرد پرداخت کنند. 

بنابراین بر اساس تورم، مشکلات تولید، تخصیص ارز برای تامین برخی از مواد اولیه و قطعات و... ممکن است اطلس و سهند در پایان سال ۱۴۰۳ با قیمتی فراتر از انتظار یا نجومی به دست مشتریان برسد. 

 

اطلس G و سهند S در قالب سه طرح عادی، جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و افزایش جمعیت عرضه شده‌اند و مشتریان می‌بایست از طریق وبسایت saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. این طرح از روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. متقاضیان جهت تسهیل در فرآیند ثبت نام شرایط فروش گروه خودروسازی سایپا، باید قبل از زمان شروع ثبت نام به سایت فروش اینترنتی به نشانی فوق مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و یا به روز رسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

  

لازم به ذکر است که پیش از این و در اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ قیمت قطعی و نهایی سایپا اطلس تیپ G معادل ۴۰۶ میلیون و ۷۳ هزار تومان اعلام شده بود و بنابراین مشتریان در حال حاضر پیش زمینه و ذهنیتی از محدوده و کلاس قیمتی سایپا اطلاس G دارند اما در مورد سهند S نه تنها تا کنون هیچ اظهار نظری در مورد قیمت نشده، بلکه فروش آن نیز با دریافت پیش پرداخت به صورت غیر قطعی آغاز خواهد شد. پیش از این نیز در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهند در طرح فروش فوق‌العاده با پیش پرداخت ۲۲۷ میلیون و ۷۰۸ هزار تومانی و موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه شده بود که در آن طرح، علی رغم فروش فوق‌العاده، باز هم قیمت قطعی و نهایی آن اعلام نشده بود!

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های اطلس G و سهند S

بر اساس کاتالوگ منتشر شده در وبسایت شرکت پارس خودرو، سهند قرار است در ۷ تیپ مختلف به بازار عرضه شود که تیپ سهند S  در بخش قوای محرکه به همان پیشرانه نام آشنای M15 GSI مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و با یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی همراه شده است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی در دسترس در سهند S نیز می‌توان به موارد چون فرمان هیدرولیکی با غربیلک D کات، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ‌های فولای ۱۴ اینچی، سیستم تهویه مطبوع با پنل دیجیتالی، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ و سرنشین جلو در ۴ جهت به همراه روکش پارچه‌ای، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، تریم داخلی دو رنگ، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های کناری و تاشونده دستی، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور دنده عقب، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) به همراه سامانه کنترل پایداری (ESC) و سامانه کنترل کشش (TCS) و سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) و.. اشاره کرد.

 

در طرف دیگر اطلس G نیز در بخش قوای فنی ویژگی‌های کاملا مشابهی با سهند S داشته اما در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی به امکانات بیش‌تری چون سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر ۷ اینچی لمسی و سامانه میرور لینک و رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دید عقب، پوشش چرمی صندلی‌ها، سانروف، آینه‌های جانبی تا شونده برقی به همراه گرمکن، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و سنسور نور (اتولایت) و... مجهز شده است.

  

نظر دهید


در همین زمینه