شبکه‌های اجتماعی

جیلی ویژن X3 پرو ارزان‌ترین کراس اوور جیلی را بشناسید
Automobile Farsi - Geely Vision X3 Pro

کراس‌اوور کوچک جیلی به روز رسانی شد

 

حدود 10 سال از زمانی که جیلی ای محصول خود را معرفی کرد می‌گذرد، در ابتدا این خودرو با نام جیلی SC5-RV شناخته می‌شد و استقبال چندانی از آن نشد، اما در سال 2017 جیلی تصمیم گرفت آن را از یک هاچ‌بک نه چندان زیبا به یک کراس اوور کوچک تبدیل کند. بنا براین طراحی آن را هم در نمای بیرونی و هم داشبورد به کلی دگرگون کرد و آن را با نام جیلی ویژن X3 روانه بازار کرد. حالا با گذشت چند سال، جیلی این کراس اوور کوچک را آپدیت کرده تا المان‌های مدرن طراحی جیلی را در این خودرو نیز بگنجاند.


برای نمونه، جیلی ویژن X3 پرو در نمای جلو، جلوپنجره با پترن متحدالمرکزش را کنار گذاشته و جلوپنجره جدید جیلی که دارای تقسیم‌بندی عمودی است جایگزین آن شده است. سپرهای عقب و جلو و رینگ‌های 16 اینچی نیز از دیگر تغییراتی است که در این خودرو دیده می‌شود. با این حال باید گفت ساختار کلی بدنه جیلی ویژن X3 پرو بدون تغییر باقی مانده است.

 

     بخوانید-> با فیس لیفت جیلی ویژن X3 آشنا شوید 


نمای داخلی جیلی ویژن X3 پرو به کلی تغییر کرده است. طرح جدید داشبورد با خطوط افقی زیاد و پنل‌های تزیینی بژ که در بالای آن یک نمایشگر 8 اینچی مولتی مدیا که بالای آن قرار گرفته، ساختار کلی کابین را شکل می‌دهد. کلید‌های فیزیک تا جای ممکن حذف شده و حتی کنترل سیستم تهویه مطبوع نیز به نمایشگر مولتی مدیا انتقال یافته است. در عین حال شاهد استفاده از نشانگرهای عقربه‌ای و نمایشگر تک رنگ پشت فرمان هستیم.


جیلی ویژن X3 دو سال پیش زمانی که قوانین زیست محیطی سختگیرانه‌تری در چین اجرا شد، یک پیشرانه جدید دریافت کرد. بنابراین نسخه جدید جیلی ویژن X3 پرو حالا بدون تغییر در قوای محرکه ارائه می‌شود. یک موتور 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی که 109 اسب بخار قدرت دارد با دو نوع جعبه دنده 5 سرعت دستی و CVT نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند. اگرچه یک حالت Eco برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند مصرف سوخت را تا حدی کاهش دهد.


جیلی ویژن X3 پرو در روزهای آتی وارد بازار چین خواهد شد و حال با حذف جیلی ویژن X1، کوچک‌ترین و ارزان ترین کراس‌اوور جیلی به شمار می‌رود. برای این که با اندازه جیلی ویژن X3 پرو آشنا شوید، کافی است بدانید طول آن 4005 میلی‌متر است. دقیقا هم اندازه سایپا کوییک.


جیلی ویژن X3 پرو حدود 7600 دلار قیمت دارد. از سال 97 که آمریکا از برجام خارج شد، جیلی بازار ایران را ترک کرد و تولید خودروهای این شرکت در خودروسازان بم متوقف شد. در زمینه واردات نیز با وجود برنامه‌های گسترده این خودروساز خوشنام، همه چیز متوقف شد. حالا باید منتظر ماند و دید قرارداد 25 سال ایران و چین و بازگشت آمریکا به برجام می تواند پای این خودروساز خوش آتیه را دوباره به ایران باز کند یا نه.

 

نظر دهید


در همین زمینه