شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - KG Mobility تیوولی
فیس‌لیفت مینور

 

شاید توضیح واضحات باشد که بگوییم سنگ‌یانگ پس از سال‌ها فعالیت و فراز و نشیب بسیار بالاخره برای همیشه ورشکست و تعطیل شد. این برند توسط KGmobility خریداری شد و حالا محبوب‌ترین مدل آن یعنی تیوولی توسط شرکت جدید دستخوش تغییر شده است.


این فیس‌لیفت که مختص به بازار داخلی کره می‌شود، با تغییر بج‌ها شروع شده و دیگر خبری از بج و لوگو سنگ‌یانگ، بیرون از خودرو نیست. فرم کلی خودرو تیوولی تغییر نکرده و از نظر طراحی این یک فیس لیفت مینور به حساب می‌آید. تغییرات نمای جلو تیوولی به کوچکتر شدن جلوپنجره، تغییر سپر و اضافه شدن ورودی هوا بزرگ با تزئینات آلومینیومی، نوشته تیوولی در جلو پنجره و سه خط عمودی کوتاه مشکی رنگ سمت راست آن معطوف می‌شود. نمای جانبی به غیر از رینگ‌های 18 اینچ جدید و رکاب‌های اصلاح شده تغییری نداشته و تنها تغییر نمای عقب نیز بج KGmobility بوده است.


کابین تیوولی نیز فرم کلی یکسان دارد و تنها جزئیات کوچکی هستند که باید کمی به آن دقت کنید. به طور مثال در تریم‌های بالا، تیوولی از نمایشگر دیجیتال پشت فرمان استفاده می‌کرد که حالا ظاهرا بر روی نمونه‌های پایه نیز به صورت استاندارد با سایز 10.2 اینچ نصب می‌شود. در مرکز داشبورد کلید‌های فیزیکی که بخشی از آن مختص به تهویه مطبوع بود حذف شده و جای خود را به پنل لمسی داده است. نمایشگر 9 اینچ یستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان به Infoconn متصل شده‌اند. صندلی‌ها جدید شده‌اند و روکش چرمی آنها نیز در رنگ‌های orange, two-tone gray, black برای سفارش در دسترس قرار دارند. 7 کیسه هوا و سیستم 14ADAS نیز از جدیدترین امکانات ایمنی تیوولی به حساب می‌آید.


قوای محرکه تیوولی شامل دو گزینه بنزینی می‌شود که اولین نمونه از نوع 1.6 لیتر تنفس طبیعی با 124 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور است. دومین نمونه از نوع 1.5 لیتر توربو محسوب می‌شود که 161 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو پیشرانه نیرو و قدرت خود را از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند.
در حال حاضر تیوولی با قیمت 13.652 هزار دلار در کره قابل خریداری است.
 

 

نظر دهید


در همین زمینه