شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا R9 EV-R
در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد

 سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از R9 EV-R جدیدترین محصول هایبرید خود رونمایی کرد. این کراس‌اوور در اصل محصول Senya از زیربرندهای گروه خودروسازی چینی FAW است. R9 EV-R قرار است با نشان سایپا و به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود. شنیده شده است که این محصول در خطوط تولید بن‌رو به تولید برسد.



همانطور که گفته شد R9 EV-R کراس‌اوور هایبریدی مجهز به سیستم EREV است. به خودروهایی هایبریدی که در آن‌ها موتور بنزینی برای به حرکت درآوردن ژنراتور جهت شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود مانند R9، خودروهای هایبرید EREV گفته می‌شود. پیشرانه بنزینی این خودرو 1.5 لیتری با قدرت 76 کیلووات و بیشینه گشتاور 135 نیوتن‌متر است. همچنین سایپا R9 EV-R به موتور الکتریکی با بیشینه توان 130 کیلووات و بیشینه گشتاور 300 نیوتن‌متر مجهز است که در نهایت پیمایش 1100 کیلومتر را فراهم می‌کند.



سایپا R9 EV-R در طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 4480، 1835، 1683 و 2700 میلی‌متر بوده و فضای صندوق آن 400 لیتر، حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت و وزن آن 1610 کیلوگرم است. سایپا R9 EV-R به امکانات رفاهی و ایمنی اتوهلد، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی، سیستم‌های ایمنی ABS و EBD، مانیتور تبلتی نصب شده روی کنسول مرکزی و کلاستر دیجیتالی مجهز است.

 

 

نظر دهید