شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رولزرویس آمیتیس دراپتیل
دومین مدل از سری چهار عددی

 

رولزرویس هفته‌های گذشته مدل تک ساخت La Rose Noire Droptail را در رویداد مونتری رونمایی کرد و حالا دومین نمونه از سری 4 عددی خود را با نام Amethyst Droptail معرفی می‌کند.


از Amethyst Droptail به عنوان نفس‌گیر‌ترین و شاهکار‌ترین پروژه کوچ‌بیلد که از میراث خانوادگی، میراث فرهنگی و علاقه شخصی مشتری پیروی می‌کند یاد می‌شود. رولزرویس آمیتیس دراپتیل توسط فردی سفارش داده شده که بیزینس خانوادگی آنها فروش سنگ‌های قیمتی و زینتی بوده که از یک بوتیک به شرکتی چند تابعیتی تبدیل شده است. رولزرویس در خصوص مشتری خود می‌گوید: این شخص در خانه خود موزه شخصی دارد که در آن از جواهرات گرانبها، آثار هنری شاخص و خودروهای خاص نگهداری می‌کند.


رولزرویس می‌گوید این مشتری که نام آن فاش نخواهد شد، درخواست خودرویی الهام گرفته شده از سنگ آمیتیس داشته که علاوه بر اینکه سنگ تولد پسرشان محسوب می‌شود، نشان دهنده خلوص، شفافیت و انعطاف‌پذیری خواهد بود. رولزرویس از این سنگ گرانبها در خارج و داخل خودرو بهره برده است.


رنگ بدنه مدل رولزرویس آمیتیس دراپتیل که به صورت دو رنگ کار شده بسیار خاص و جذاب است. رولزرویس برای رنگ‌آمیزی این بدنه از گل Globe Amaranth wildflower که در نزدیکی خانه مشتری می‌روید الهام گرفته که رنگ بنفش ملایمی محسوب می‌شود که ته رنگ نقره‌ای دارد و با پودر آلومینیوم تقویت شده به آن جلوه انعکاسی و رنگین‌کمانی داده‌اند. در قسمت دوم این رنگ با بنفش تیره رنگ که حاوی قرمز، آبی و بنفش میکا است در تضاد قرار می‌گیرد تا در نهایت یک رنگ ارغوانی منحصر به فرد را ایجاد کند.


استایل کلی رولزرویس آمیتیس دراپتیل با نمونه قبلی تفاوتی ندارد و همچنان بر روی رینگ‌های 22 اینچ خاص با تم ارغوانی سوار شده و از جلوپنجره پانتئون براش خورده صیقلی بهره می‌برد. برای یکدستی این جلوپنجره 50 ساعت زمان صرف شده است. قسمت زیرین نمای جلو که از ورودی هوا مشبک استفاده شده، مزین به 202 شمش استیل ضد زنگ است که با دست جلا داده شده و تم Globe Amaranth دارد.


در قسمت عقب رولزرویس آمیتیس دراپتیل بخشی چوبی قرار دارد که به زعم این خودروساز، این بزرگترین قطعه چوبی است که آنها درست کرده‌اند. این قطعه تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه از نظر فنی نیروی رو به پایین مطلوبی نیز ایجاد می‌کند که حاصل فعالیت مشترک مهندسین آیرودینامیک با افراد ماهر در ساخت چنین قطعی است.


سقف قابل جا به جایی این نمونه کاملا مشابه به مدل قبلی است با این تفاوت که زمانی که قابلیت الکتروکرومیک این سقف فعال نیست، رنگ آن بنفش ملایم می‌شود اما اگر فعال شود رنگی شنی به خود می‌گیرد.


داخل کابین رولزرویس آمیتیس دراپتیل نیز با دو رنگ بنفش و قهوه‌ای پوشیده شده و برای تزئینات آن نیز از گسترده‌ترین سطح چوب در تاریخ این خودروسازی استفاده کرده‌اند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سنگ‌های آمیتیس در جای جای این خودرو به کار برده شده که یکی از این بخش‌ها کلاستر است. کف پوش‌ها از جنس چرم بافته شده هستند و یک ساعت سوئیسی Les Cabinotiers Armillary Tourbillon نیز بر روی این خودرو قرار دارد.


مشخصات فنی و قیمت رولزرویس آمیتیس دراپتیل مشخص نشده است.

 

نظر دهید