شبکه‌های اجتماعی

هونگچی LS7 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بازار چین معرفی شد
Automobile Farsi - Hongqi LS7

با پیشرانه قدرتمند 659 اسب‌بخاری

 

در سال‌های اخیر دولت چین منابع عظیمی را در FAW برای توسعه برند هونگچی سرمایه‌گذاری کرده است. مدل‌های هونگچی در سه سری H که شامل خودروهای شهری، خانواده محصولات Q که شامل سدان‌ها و کراس‌اوورهای جدید این برند هستند و سری S که شامل خودروهای اسپرت هونگچی به حساب می‌آید، اما چهره این برند به سری L آن مشهور است که همچنان گران‌ترین و معتبرترین خودروهای این برند به شمار می‌آید. در آینده نه چندان دور نسل جدیدی از سدان و لیموزین سری L هونگچی رونمایی خواهد شد اما FAW ترجیح داده تا قبل از این، مدل شاسی‌بلند هونگچی LS7 را به نمایش بگذارد.


این رونمایی به صورت محدود در محوطه کارخانه این شرکت ارائه شده بنابراین اطلاعات دقیقی هنوز از آن منتشر نشده است. این پرچمدار هونگچی از نظر ابعاد و اندازه با خودروهای کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور قابل مقایسه است که در نسخه‌های استاندارد به ترتیب 5.3 و 5.4 متر طول دارند. این در حالی است که طبق اطلاعات اولیه، طول هونگچی LS7 به حدود 5.5 متر می‌رسد.


هونگچی LS7 تمام چرخ محرک بوده و طراحی آن بر اساس هویت فعلی برند شکل گرفته است. هویت فعلی این برند توسط طراح ارشد سابق برند رولزرویس گیلی تیلور در سال 2018 ایجاد شده بود. هرچند هنوز از فضای داخلی این شاسی‌بلند عکسی منتشر نشده، اما قطعا تجهیزات کاملی برای آن در نظر گرفته شده است.


اگر فرض کنیم که با توجه به هونگچی E-HS9 هیچ آلترناتیو برقی برای هونگچی LS7 در نظر گرفته نخواهد شد، این مدل از پیشرانه توربوشارژ V8 با تزریق سوخت مستقیم استفاده خواهد کرد. گفته شده با سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی دولت چین با همکاری FAW و موسسه تحقیقات مرکزی چین، این پیشرانه توسعه یافته است. هنوز گنجایش این پیشرانه منتشر نشده، اما مشخصات آن به رسانه‌ها درز کرده و طبق گفته‌ها هونگچی LS7 از پیشرانه‌ای با قدرت 659 اسب‌بخار و گشتاور آن نیز 850 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این بدان معنا است که این پیشرانه جایگزین پیشرانه V12 که هم اکنون روی مدل‌های سری L قرار دارد، خواهد شد و دو مدل آینده نیز از آن بهره خواهند گرفت.


پس از یک نمایش محدود، رونمایی رسمی این شاسی‌بلند طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 2021 میلادی برگزار خواهد شد. شاید نزدیک‌ترین مدل به هونگچی LS7 در بازار چین وجود دارد بایک BJ90 است که به طور رسمی بر اساس مرسدس GL شکل گرفته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه