شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام ایکس۲۲ پرو دستی
با پیشرانه‌ای متفاوت نسبت به نسخه اتوماتیک

 

شرکت مدیران خودرو نسخه جدیدی از ام‌‌وی‌ام X22 را با نام ام‌‌وی‌ام X22 پرو معرفی و به بازار عرضه کرد. این محصول که دارای ظاهری متفاوت با ام‌‌وی‌ام X22 است تنها در نسخه اتوماتیک معرفی شده و در بخش قوای محرکه و تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز با ام‌‌وی‌ام X22 تفاوت‌هایی را داشت.


حال این خودروساز به سراغ نسخه جدیدی از ام‌‌وی‌ام X22 با جعبه دنده دستی ‌رفته است. این نسخه همان X22 پرو دنده‌ای است که از نظر ظاهری کاملا با X22 پرو اتوماتیک یکسان است اما در بخش فنی تغییراتی را پشت سر گذاشته است. تا پیش از این خانواده ام‌‌وی‌ام X22 مدیران خودرو شامل X22 دنده دستی و X22 پرو اتوماتیک می‌شد که حال با معرفی این محصول جدید، تولید X22 به طور کامل متوقف و این خانواده شامل دو عضو X22 پرو اتوماتیک و X22 پرو دنده دستی خواهد بود.


ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای در بخش قوای محرکه به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر مجهز است که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را داراست. این موتور به همراه یک جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه خواهد شد.

 


سیستم تعلیق به کار رفته در ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع تیر پیچشی است. رینگ‌های به کار رفته در ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای 16 اینچی آلیاژی دو رنگ است.


در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده دستی دارای دو کیسه هوای برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)، سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سامانه کمکی حرکت در سرازیری (HDC)، سامانه کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، سنسور نور(اتولایت)، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های عقب از نوع LED، تریم چرم دو رنگ مشکی و نارنجی در داخل کابین، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 9 اینچی مجهز به مسیریاب ماهواره‌ای و درگاه بلوتوث و میرور لینک، فرمان کمکی برقی به همراه غربیلک Dکات، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی شاگرد در 4 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه بالابرهای برقی، سانروف برقی دو حالته، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشوندگی خودکار، روف رک جانبی و ... خواهد بود.


اگر بخواهیم تغییرات ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده دستی را با‌ ام‌‌وی‌ام X22 دنده دستی مقایسه کنیم باید گفت که ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده دستی در بخش قوای محرکه 11 اسب بخار قدرت و 8 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. همچنین ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده دستی دارای گمرکن صندلی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، فرمان کمکی برقی، سیستم کمکی حرکت در سرازیری، سنسور نور (اتولایت)، نمایشگر 9 اینچی، نورپردازی زیر درب‌های جلو و سیستم تصفیه هوای داخل کابین است که این امکانات در نسخه ام‌‌وی‌ام X22 دنده دستی موجود نبود.


نکته دیگر این است که بر خلاف ام‌‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک که داری موتور یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ و جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه‌سازی 9 سرعته است، پیشرانه مورد استفاده در ام‌‌وی‌ام X22 پرو دنده دستی از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی است. این بدان معنی است که از همان پیشرانه‌ مورد استفاده در نسخه اتوماتیک در نسخه دنده دستی استفاده نشده است.

 

نظر دهید


علی
از همین موتور روی x22دنده دستی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ استفاده کردن
یعنی x22های ۱۴۰۰ به بعد قدرت موتور ۱۰۹ اسب و گشتاور ۱۴۰ نیوتن دارن و اگر فرمان برقی بشه ۷ اسب به قدرت اضافه میشه
ماشین من x22معمولی دنده دستی مدل ۱۴۰۱ هستش
همین الانش شتاب و کشش خوبی داره اگه بشه فرمون برقی براش نصب کنم خیلی عالی میشه

علی
از همین موتور روی x22دنده دستی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ استفاده کردن
یعنی x22های ۱۴۰۰ به بعد قدرت موتور ۱۰۹ اسب و گشتاور ۱۴۰ نیوتن دارن و اگر فرمان برقی بشه ۷ اسب به قدرت اضافه میشه
ماشین من x22معمولی دنده دستی مدل ۱۴۰۱ هستش
همین الانش شتاب و کشش خوبی داره اگه بشه فرمون برقی براش نصب کنم خیلی عالی میشه

در همین زمینه