شبکه‌های اجتماعی

میباخ ویژن در قامت شاسی‌بلند

میباخ جدید از پکن بر می‌خیزد

یک مفهومی تمام‌عیار که در ظاهر، المان‌های یک سدان را دارد و در عمل، یک شاسی‌بلند است. طراحان دایملر، عملا یک استایل منحصر به فرد را برای محصولات آینده میباخ پدید آورده‌اند. در حقیقت طراحان، دو سگمنت پر طرفدار در خودرو‌های لوکس را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند تا به میباخ ویژن کانسپت جدید برسند. در بخش قوای محرکه، مرسدس‌بنز از پیشرانه تمام الکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک بهره جسته است. 4 موتور الکتریکی در مجموع، 738 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و به کمک باتری 80 کیلووات ساعتی، برد حرکتی خودرو را به 322 کیلومتر (200 مایل) می‌رسانند. سیستم شارژ سریع این خودرو، میزان شارژ ضروری برای پیمایش 97 کیلومتر را تنها در 5 دقیقه فراهم می‌آورد.

طراحی ظاهری این کانسپت در نگاه اول، اغواگر و هیجان‌انگیز است، هرچند که لزوما نمی‌توان آن را زیبا خطاب کرد. در نسخه نهایی کانسپت میباخ ویژن در نمای جلو همچون کانسپت قبلی، جلو پنجره‌ کرومی غول‌آسایی به چشم می‌خورد که رگه‌هایی ازجلوپنجره سنتی بنز نیز در آن وجود دارد. نکات عجیب و غریب زیادی در طراحی این محصول مشاهده می‌شود؛ به عنوان مثال، خطوط عضلانی سپر‌ها و بدنه انتظار برخورد با یک SUV لوکس را در شما ایجاد می‌کنند. اما با مشاهده نوع طراحی ستون C و شیشه عقب، به صورت ناخودآگاه، خودرو‌های با فرم ناچ بک به ذهن می‌آیند. شاید بهترین توصیف از کانسپت جدید میباخ، یک سدان گران‌قیمت با سیستم تعلیق مرتفع‌شده باشد!

طراحی رینگ‌ها را نمی‌توان از جنبه اصول زیبایی شناسی، منطقی دانست و بیشتر به رینگ اسپرت‌هایی شباهت دارد که توسط جوانان به صورت افترمارکت بر روی خودرو انداخته می‌شوند! در داخل اتاق، شکاف بزرگی بر روی سقف دیده می‌شود که تا درب صندوق عقب ادامه می‌یابد. این شکاف، سانروف خودرو را به دو قسمت تقسیم کرده است. نکته‌ای که بیش از هر چیز در طراحی داخلی خودرو جلب نظر می‌کند، فضای تجملاتی سرنشینان عقب است که در عمل، میباخ ویژن کانسپت را با لیموزین‌ها در یک سطح قرار می‌دهد. چرم ناپا سفید رنگ با طرح الماس بر روی صندلی‌ها می‌درخشد. همچنین تزئینات با رنگ رز گلد نیز در جای جای کابین به چشم می‌خورند. کنسول وسط گران‌قیمت این خودرو شامل فضای قرار دادن فنجان و گرم نگه‌دارنده نوشیدنی‌های داغ می‌شود که بعد از صرف چای یا قهوه، این قسمت توسط کاور الکتریکی پوشیده و از نگاه‌ها مخفی می‌شود.

راننده با دو نمایشگر 12.3 اینچی سر وکار دارد که یکی از آن‌ها برای دسترسی به ابزار‌های خودرو و دیگری برای سیستم اطلاع رسانی به کار می‌رود. به احتمال بالا مرسدس بنز در آینده، از پلت‌فرم GLS کلاس برای توسعه نسخه تولیدی این خودرو استفاده خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه