شبکه‌های اجتماعی

فولکس واگن تی-کراس برای تسخیر جهان رونمایی شد

همزمان در سه شهر از چین، برزیل و هلند

 با فولکس‌واگن T-Cross جدیدترین فولکس واگنی که به ضیافت شاسی‌بلندها ملحق می‌شود، آشنا شوید. یک کراس‌اوور دیگر، چیزی که تقاضای بازار درخواستش را دارد! تی-کراس اتومبیلی بسیار کوچک در دسته کراس‌اوورها است که با 4,107 میلی‌متر طول و 1,588 میلی‌متر ارتفاع، از فولکس‌واگن پولو بزرگ‌تر ولی از آئودی Q2، تویوتا C-HR و فولکس‌واگن T-Roc کوچک‌تر است. قیمت این شاسی‌بلند ریزنقش آلمانی احتمالا از حدود 17 هزار پوند شروع شود که به این ترتیب در میدان رقابت با هیوندای کونا و نیسان جوک قرار می‌گیرد. محصول جدید فولکس‌واگن با فاصله‌های بسیار کوتاهی در سه شهر آمستردام، سائوپائولو و شانگهای رونمایی شد و این موضوع از اهمیت و جایگاه استراتژیک آن برای خودروساز آلمانی در سطح جهانی خبر می‌دهد.
فولکس T-Cross بر پایه پلتفرم MQB توسعه یافته است، پلتفرمی که در برگیرنده محصول بزر‌گ‌تر T-Roc نیز به شمار می‌آید. فولکس‌واگن مدعی است که این خودرو با وجود اندازه کوچکش اتاق جاداری دارد که فضای کافی برای پنج سرنشین فراهم می‌آورد. صندلی‌های ردیف  دوم قابلیت تنظیم تا 14 سانتی‌متر را دارند که سرنشینان را قادر می‌سازد تا بر اساس نیاز خود فضای پای بیشتر یا فضای بار بیشتر را برای خود ایجاد کنند. قسمت بار این خودرو بین 385 تا 455 لیتر فضا در اختیار قرار می‌دهد که با جمع شدن صندلی‌های عقب این میزان به 1281 لیتر نیز قابل افزایش خواهد بود.
نیروی مورد نیاز حرکت این خودرو از میان چهار گزینه مجهز به توربوشارژر توسط مشتری قابل انتخاب است: سه پیشرانه بنزینی و یک نمونه دیزلی. دو گزینه 1.0 لیتری سه سیلندر TSI با قدرت‌های 93.6 و 113.3 اسب بخار در دسترس است. قوی‌ترین پیشرانه قابل انتخاب برای این فولکس‌واگن یک نمونه چهار سیلندر 147.8 اسب بخاری با حجم 1.5 لیتر است. برای کسانی که مصرف سوخت بهینه در اولویت آن‌ها قرار دارد پیشرانه دیزلی TDI چهار سیلندری به حجم 1.6 لیتر با 93.6 اسب بخار در نظر گرفته شده است. تمامی این پیشرانه‌ها با جدیدترین استانداردهای آلایندگی اروپایی مطابقت دارند.
انبوهی از تجهیزات و امکانات به صورت استاندارد بر روی این فولکس‌واگن تعبیه شده‌اند که شامل تعدادی از سامانه‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز می‌شوند. سیستم پایش در جلوی خودرو با تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری، سامانه کمکی حفظ خط، شروع حرکت در سراشیبی، سیستم فعال حفاظت از سرنشین  و تشخیص نقطه کور هنگام تعویض خط و سیستم هشدار ترافیک پشت سر همگی به صورت استاندارد در فولکس تی-کراس عرضه می‌شوند.
تولید تی‌-کراس در کارخانه اسپانیایی فولکس واگن در ناوارا در کنار مدل پولو انجام می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه