شبکه‌های اجتماعی

عرضه هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو + تصاویر و مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - هایما S7 پلاس

تولید در کارخانه ایران خودرو خراسان

 

 

پس از طی شدن مراحل تولید آزمایشی هایما S7 پلاس در کارخانه ایران خودرو خراسان، به زودی نسخه جدید و فیس‌لیفت هایما S7 وارد بازار خواهد شد.

 

هایما S7 پلاس تغییرات بزرگی را در طراحی ظاهری پشت سر گذاشته است اما بدون فیس لیفت کلی در بخش بدنه توسط ایران خودرو عرضه می‌شود و می‌توان گفت که بیشترین تغییرات در کابین اعمال شده است. کنسول میانی روی داشبورد، نمایشگر، تریم داخلی و… از جمله بخش هایی است که در هایما S7 پلاس تغییر کرده و ظاهری جدید را به خود گرفته است.


اما تغییراتی جزئی در ظاهر این کراس اوور چینی ایجاد شده و آینه های جانبی جدیدی بر روی آن نصب گردیده است. همچنین با کاورهای مشکی فاصله میان شیشه های جانبی عقب پوشانده شده و در کنار نشان S7 علامت + نصب شده است. 

 در داخل کابین S7 جدید از پنل‌های لمسی، نمایشگر مرکزی جدید، تریم داخلی مشکی پیانو و روکش جدید صندلی‌ها و... نیز استفاده کرده است.

 

بر اساس کاتالوگ منتشر شده از سوی ایران خودرو، هایما S7 پلاس بر خلاف نسخه فعلی که دارای نمایشگر لمسی 7 اینچی است، به نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم چند رسانه‌ای به همراه قابلیت پخش فایل‌های MP5 مجهز شده است. همچنین دکمه‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع نیز جای خود را به پنل‌های لمسی جدید داده‌اند. در کنار این موارد، استفاده از ترکیب چرم و پارچه مشکی در صندلی‌ها به جای چرم دورنگ مشکی و نارنجی، بسته شدن کامل آینه‌های کناری، استفاده از تریم مشکی پیانو در داخل کابین و تعبیه فندک برای سرنشینان عقب را باید از دیگر تغییرات هایما S7 پلاس دانست. 

اگرچه در بخش قوای فنی تغییراتی در هایما S7 پلاس نسبت به نسخه فعلی ایجاد نشده است، اما آن طور که ایران خودرو اعلام کرده مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور از 9.6 لیتر به 8.6 لیتر کاهش پیدا کرده است. 

 

 AutomobileFa Haima S7 Plus & S7 Difference

 

 هایما S7 پلاس به پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 230 نیوتتن متر در 4500 دور در دقیقه مجهز است. این پیشرانه که با کد HM484Q-T شناخته می‌شود همان نمونه به کار رفته در نسخه فعلی هایما S7 است که همراه با با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و استندارد آلایندگی یورو 6 عرضه خواهد شد. جرم خالص هایما S7 پلاس 1510 کیلوگرم اعلام شده است و این جثه نسبتا سنگین با قوای فنی عنوان شده می‌تواند به بشینه سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست یابد. 

طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4530، 1830 و 1730 میلی‌متری، فضای صندوق عقب 400 لیتری، ظرفیت باک 61 لیتری و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی را باید از دیگر ویژگی‌های هایما S7 پلاس دانست.

 

بیش‌تر تجهیزات رفاهی و ایمنی به کار رفته در هایما S7 پلاس با نسخه فعلی و معمولی این کراس‌اوور مشترک است. ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BAS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، 4 کیسه هوای ایمنی، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف را باید از جمله تجهیزات ایمنی هایما S7 پلاس دانست. 

در بخش تجهیزات رفاهی نیز باید به مواردی نظیر دوربین 360 درجه، سنسور و دوربین دنده عقب، نمایش فشار باید تایرها، سیستم سرگرمی و چند رسانه‌ای همراه با نمایشگر 8 اینچی و پنل کنترلی لمسی و درگاه USB و بلوتوث و رهیاب ماهواره‌ای، صندلی برقی 6 حالته راننده و 4 حالته دستی سرنشین همراه با گرمکن، فرمان با نیروی کمکی برقی، ددکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های کناری برقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور و باران و ... اشاره کرد.

 

انتشار کاتالوگ رسمی هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو نشان دهنده تصمیم این شرکت برای عرضه این محصول به بازار است. همچنین این خودروساز روز گذشته با اعلام طرح جایگزین هایما S7 و ارائه هایما S7 پلاس به عنوان یکی از گزینه‌‎های جایگزین به نوعی نهایی شده عرضه این مدل را تایید کرد. 

 

 AutomobileFa Haima S7 Plus Specs

 

 

نظر دهید