شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جی ای سی آیون وی
با طراحی الهام گرفته از تی‌-رکس

گروه GAC در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ از نسل دوم مدل Aion V رونمایی کرد. این مدل که فروش آن از ماه جولای آغاز خواهد شد، به عنوان یک محصول جهانی طراحی شده و نشان‌دهنده اهداف و جاه‌طلبی‌های برند برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.


نسل دوم آیون وی: بزرگ‌تر، جادارتر و پربازده‌تر

نسل جدید آیون وی از مدل پیشین که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد بسیار بزرگ‌تر است و طول و فاصله بین محورهای آن اکنون به ترتیب به ۴۶۰۵ میلی‌متر و ۲۷۷۵ میلی‌متر می‌رسد. از پلتفرم جدید و توسعه‌یافته توسط گک یعنی سازه AEP که مخصوص خودروهای الکتریکی است استفاده شده و جی‌ای‌سی ادعاهای زیادی درباره این که توانسته‌اند فضای داخلی را به بیشترین اندازه خود گسترش دهند مطرح کرده است. جی‌ای‌سی می‌گوید که نرخ کارایی این فضا به اندازه ۲۰ درصد افزایش داشته و محیط عقب آن اکنون بیشتر از یک ب‌ام‌و X5 است.

بیشتر شدن فضای داخلی گک آیون وی به لطف استفاده از یک سیستم تعلیق جدید الکتریکی حاصل شده است. این سیستم که در نوع خود بی‌سابقه و یکی از اولین‌های صنعت خودرو محسوب می‌شود، از یک سیستم خنک‌کننده کاملا مایع استفاده می‌کند و ساختار آن باعث بهبود استفاده از فضاهای دیگر شده است.


طراحی آیون وی از تی-رکس الهام گرفته است

منبع الهام طراحان گروه جی‌ای‌سی برای این مدل، تیرانوسوروس رکس بوده است. دایناسوری که تصاویر آن در پوسترهای تبلیغاتی خودرو که پیش از برگزاری نمایشگاه پخش شدند نیز دیده می‌شد. در غرفه برند نیز یک تی‌ریکس ماشینی وجود داشت و توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب می‌کرد. زبان طراحی آیون وی بر اساس سه اصل «قدرت، فناوری و احساسات» بنا شده و نتیجه آن را می‌توان در ابعاد مختلف این مدل مشاهده کرد.

در فضای داخلی آیون وی می‌توان با زدن یک دکمه، صندلی‌های جلو را صاف و آن را به یک تخت ۲متری تبدیل کرد. سیستم صوتی با ۹ بلندگو و یک یخچال کوچک سایر ویژگی‌های این فضا را تشکیل می‌دهند. سیستم عامل خودرو از یک هوش مصنوعی یادگیرنده بهره می‌برد و از طریق تعامل با هر سرنشین، سلیقه‌ها و نیازهای آن‌ها را متوجه می‌شود. امکان شارژ تجهیزات الکتریکی از طریق خود خودرو نیز وجود دارد.

مقامات جی‌ای‌سی ادعا کرده‌اند که در ساخت نسل دوم آیون وی از ۲۳ فناوری خیره‌کننده و هوشمند استفاده شده است. مجموع این دستاوردها است که مسافت قابل پیمایش ۷۵۰ کیلومتر در چرخه CLTC و رانندگی در شرایط وخیم آب و هوایی را تضمین می‌کنند. این خودرو از یک پلتفرم ۴۰۰ وولتی استفاده می‌کند اما برای اولین بار،‌ در آن از ماده سیلیکون کارباید نیز استفاده شده است. این فناوری جدید باعث شده که زمان موردنیاز برای شارژ باتری به اندازه ۶۰ درصد کاهش یافته است. در واقع برای شارژ کردن باتری به اندازه‌ای که بتواند ۳۷۰ کیلومتر را طی کند، فقط ۱۵ دقیقه شارژ نیاز است.

آیون مدعی است که کاربران می‌توانند تا شعاع ۵ کیلومتری در مناطق شهری و شعاع ۱۰ کیلومتری در جاده‌ها و خیابان‌های اصلی چین، یک ایستگاه شارژ مخصوص شبکه آیون را پیدا کنند. جی‌ای‌سی همچنین گفته است که می‌توان نسل دوم آیون وی را بدون نگرانی درباره شارژ، از چین به سمت جنوب شرق آسیا راند.

آیون در سال گذشته موفق به فروش بیش از ۴۸۴ هزار دستگاه خودرو شد و گروه جی‌ای‌سی را به یکی از معدود برندهای چینی تبدیل کرد که فروش بالایی در بخش خودروهای انرژی جدید داشته‌اند. آیون همچنین موفق به صدور محصولات خود به بازارهای آسیای شرق و هنگ‌کنک نیز شد و برند قصد دارد با اقداماتی مثل احداث یک کارخانه تولیدی در تایلند و یک مرکز دیگر در اندونزی، جایگاه خود در این منطقه را تثبیت کند. البته اهداف جی‌ای‌سی برای آیون فراتر از بازار آسیا است و آن‌ها می‌خواهند با محوریت قرار دادن مدل آیون وی، آماده عرضه محصولات برند در بازارهای جهانی شوند.

 

نظر دهید


در همین زمینه