شبکه‌های اجتماعی

اولین عکس‌های رسمی چری آریزو 8 منتشر شد
اتومبیل فارسی - چری آزیزو 8

پرچم‌دار جدید سدان‌های چری

 

چری به تازگی تصاویر رسمی سدان جدید و بزرگ خود را منتشر کرده است. هر چند هنوز نام این سدان از سوی چری اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو با نام چری آریزو 8 رونمایی و وارد بازار شود. چری آریزو 8 با جدیدترین زبان طراحی چری طراحی شده که پیش از این در تیگو 8 پرو جدید به کار گرفته شده بود.


هنوز جزییات فنی چندانی از چری آریزو 8 منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد اشتراک‌های فنی زیادی بین این خودرو و تیگو 8 پرو وجود داشته باشد. فرم کلی بدنه چری آریزو 8، مانند بیشتر سدان‌های امروزی به خودروهای فست بک و کوپه شباهت دارد و ستون C آن با شیبی ملایم سقف را به انتهای خودرو متصل کرده است.


در نمای جلوی چری آریزو 8، شاهد استفاده از چراغ‌های مدرن و ظریف هستیم که با یک نوار کرومی به نشان چری متصل شده است. همچین یک جلوپنجره بسیار بزرگ لانه‌زنبوری برای آن طراحی شده که عرض خودرو را بیشتر جلوه می‌دهد.


در نمای عقب چری آریزو 8 نیز المان‌هایی که پیش از این در تیگو 8 پرو جدید دیده بودیم تکرار شده که از جمله آن می‌توان به فرم و گرافیک چراغ‌های متصل به هم و خروجی‌های اگزوز دوبل در دو طرف خودرو اشاره کرد.
درون کابین آریزو 8، اشتراک‌ها با تیگو8 پرو جدید به اوج خود می‌رسد. نمایشگر‌های دوبل 12.3 اینچی که به عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه کیلومتر ماقبل راننده تعبیه، شده در این خودرو نیز دیده می‌شود.

طراحی کلی داشبورد شباهت زیادی با تیگو پرو دارد و امکاناتی مانند دوربین نظارت بر خستگی راننده روی ستون A، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی و اتوهلد و غربیلک فرمان با سبک جدید طراحی چری در کابین این خودرو دیده می‌شود. تنظیم برقی صندلی‌ها به روی درها منتقل شده و دستگیره‌های داخلی درها با فرمی جدید ظاهر شده‌اند. از امکاناتی که تا کنون به صورت رسمی برای چری آریزو 8 اعلام شده، می‌توان گرمکن صندلی‌ها، حافظه صندلی و همچنین ده کیسه هوا اشاره کرد.


هنوز جزییات فنی و زمان عرضه رسمی چری آریزو 8 اعلام نشده است، اما ظاهرا در گام نخست چری این مدل با پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDI عرضه می کند که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ظاهرا چری عرضه یک نسخه قوی‌تر را نیز برای پرچم‌دار سدان‌های خود برنامه ریزی کرده که با یک موتور 2 لیتری TGDI همراه خواهد شد و با نام چری آریزو 8 اسپرت از نسخه پایه تفکیک می‌شود. جزییاتی از ابعاد چری آریزو 8 در دست نیست، اما با توجه به تصاویر می‌توان آن را رقیبی ارزان‌ قیمت برای کیا اپتیما و نیسان ماکسیما دانست.

 

نظر دهید


در همین زمینه